اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بازدید نماینده مجلس از یک تئاتر / پوستر موسیقی نمایش «علمدار» منتشر شد

نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی، به تماشای نمایش «عموهاشم» در تماشاخانه سنگلج نشست.

بازدید نماینده مجلس از یک تئاتر / پوستر موسیقی نمایش «علمدار» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، علی حدادی نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد شب گذشته (25شهریورماه) با حضور در تماشاخانه سنگلج به تماشای نمایش « عموهاشم» به نویسندگی و کارگردانی داود فتحعلی‌بیگی نشست.

درحاشیه این حضور، داود فتحعلی‌بیگی که چند سال  رئیس انجمن نمایش استان البرز بوده، با این نماینده مجلس از مشکلات تئاتر در  استان البرز گفت و مطرح کرد: «یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات تئاتر در استان البرز اینست که مکان مناسب برای اجرای حرفه‌ای وجود ندارد. تئاترشهر کرج در نقطه کوری قرار دارد و اطراف آن را یک پارک مهدوم احاطه کرده که برای خانواده ها  امنیت ندارد. جلوی دید نیست و در ته خیابان است. بچه‌ها اجراهای حرفه‌ای آماده می‌کنند اما در جایی قرار است نمایش اجرا کنند که هیچ وسیله‌ ارتباطی و حمل‌و نقل درستی ندارد.»

نمایش «عموهاشم» تا پایان شهریورماه هرشب ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می رود.علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می توانند به سایت اینترنتی تیوال مراجعه فرمایند.

* انتشار پوستر موسیقی نمایش  «علمدار» 

پوستر موسیقی نمایش «علمدار» به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی رونمایی شد.مسعود نجابتی طراح لوگو تایپ و آیدین قشلاقی طراح پوستر علمدار هستند.

پوستر بر مبنای نقش مایه‌های هنر ایرانی اسلامی که پیوند عمیقی با اعتقادات و حافظه بصری مخطبان دارد طراحی شده‌ است. در حاشیه نوشته علمدار، نقوش کتیبه‌های مذهبی استفاده شده‌ است. هچنین در قست فوقانی طرح نقش‌مایه سرو به کار رفته است؛ از نماد سرو در فرهنگ ایرانی به عنوان سمبل ایستادگی و مقاومت یاد می شود. همچنین مجموع این نقوش یادآور علم‌های عاشورایی است. 

پروژه علمدار با همراهی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس و آهنگسازی پوریا خادم و طراحی حرکت علی براتی با اهداف خیرخواهانه طراحی و تهیه شده است. علمدار نوشته محمد رضا کوهستانی است و روایتگران آن هنرمندانی هستند که به صورت افتخاری همکاری دارند.

 

داریوش ارجمند نخستین روایتگر این پروژه خیرخواهانه است و از جمعه ۲۸ شهریور ساعت ۲۱ تالار وحدت میزبان موسیقی نمایش علمدار به صورت آنلاین و تعداد محدودی از تماشاگران به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

کلیه درآمدهای احتمالی این رویداد فرهنگی از طریق موسسه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) صرف مناطق محروم خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول