اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارض بحرینی: عادی‌سازی به ابزار آمریکا برای مقابله با محور مقاومت تبدیل شده است

یکی از رهبران معارض بحرینی ضمن انتقاد از عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که برخی از کشورهای عربی از دهها سال پیش، روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کرده‌ بودند.

معارض بحرینی: عادی‌سازی به ابزار آمریکا برای مقابله با محور مقاومت تبدیل شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الفایز» رئیس دفتر سیاسی فراکسیون معارضان بحرین امروز چهارشنبه از عادی‌سازی روابط منامه و ابوظبی با تل‌آویو انتقاد کرد.

پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از الفایز گزارش داد که عادی‌سازی به یک ابزار آمریکایی برای مقابله با محور مقاومت تبدیل شده است».

وی بر این باور است که برخی از کشورهای عربی از دهها سال پیش، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌ بودند.

این معارض بحرینی ادامه داد، آمریکا مانند گذشته قادر نیست کنترل منطقه را به دست گیرد و برخی از طرحهای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سوریه و عراق شکست خورده است.

الفایز در پایان خاطر نشان کرد، برخی از قدرتهای بین‌المللی وجود دارند که حضور آمریکا در منطقه را به صورت واقعی تهدید می‌کنند و آمریکا نمی‌تواند به سیاستهای خصمانه خود علیه ملتهای آزاده ادامه دهد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین سه‌شنبه (روز گذشته) در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با ابوظبی و منامه را امضا کردند.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این توافق را یک «اتفاق تأسف‌بار» دانست و گفت که این رژیمها، مقدسات و اصول امت اسلامی را فدای «منافع شخصی بی‌ارزش» کردند.

وی تصریح کرد، هر کس که به سمت رژیم صهیونیستی برود، منزوی خواهد شد؛ زیرا «نتانیاهو و ترامپ، به صورت موقتی و تا زمان تحقق منافع خود از این افراد سوء استفاده خواهند کرد».

العاروری با تأکید بر اینکه نتانیاهو باید از نظر حقوقی محاکمه شود، و با او به عنوان یک جنایتکار برخورد شود، نه دوست، خاطر نشان کرد، اینکه اختلافات را به عنوان بهانه‌ای برای عادی‌سازی قرار دهند، یک بهانه دروغین است و در چنین شرایطی نیاز به چنین توافقی نبود؛ زیرا کشورهای که روابط خود را عادی کرده‌اند، سودی نخواهند برد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول