اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمبود منابع مالی مهم‌ترین چالش ورزش کبدی در کردستان است

رییس هیات ورزش کبدی استان کردستان کمبود منابع مالی و نبود زیرساخت‌های ورزشی و نبود اسپانسر را بزرگ‌ترین چالش در حوزه ورزش در استان عنوان کرد.

کمبود منابع مالی مهم‌ترین چالش ورزش کبدی در کردستان است

رفیق رضاقلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: رشته کبدی ریشه در بازی‌های بومی محلی دارد.

وی جایگاه ورزش کبدی در استان کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: شهرستان‌های دیواندره ، سقز، سروآباد و موچش مستعد در رشته کبدی است.

وی شهرستان‌های سنندج، سقز، بیجار و دیواندره را ورزش کبدی فعال دانست و گفت: هم اکنون هیات مریوان نیز فعال شده است امید است بزودی با تعیین سرپرست هیات‌های دهگلان و سروآباد این ورزش را در این شهرستان‌ها فعال کنیم.

ورزش کبدی نیازمند ورزشکار چابک و توانمند است

وی با اشاره به اینکه ورزش کبدی ورزشی فکری است و ورزشکاران با هوش می‌توانند در این رشته موفق شوند افزود: ورزش کبدی نیازمند ورزشکار چابک و توانمند است.

وی رشد و پیشرفت ورزش کبدی را نیازمند توجه ویژه دانست و گفت: پیشرفت هر ورزشکار  منوط به داشتن مربی خوب است در این راستا ارتقا سطح دانش مربیان ضروری است.

به گفته وی، مربی خوب می تواند ورزشکار توانمند تحویل جامعه ورزشی دهد.

وی با اشاره به وجود سالن اختصاصی رشته کبدی در سنندج گفت: در سایر شهرستان ها سالن اختصاصی نداریم و ورزشکاران از سالن های تمرینی رشته های دیگر و در سالن های اجاره ای ورزش می‌کنند.

رییس هیات کبدی استان  کمبود منابع مالی و نبود زیرساخت های ورزشی و نبود اسپانسر را بزرگ ترین چالش ورزش عنوان کرد و افزود:  کمبود منابع مالی سبب پس رفت و عدم پیشرفت ورزش شده است.

رضاقلی استعدادیابی رده‌های سنی پایه نوجوانان و جوانان را اولویت برنامه های هیات بیان کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های مربی‌گری، ارتقا سطح دانش مربیان و توجه ویژه به بخش کمی و کیفی داوری یکی از اهداف هیات کبدی استان است.

رضاقلی با اشاره به استعدادیابی در بخش بانوان و موفقیت بانوان در این رشته گفت: سال ۹۷ اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر بانوان در کشور برگزار شد.

وی افزود :نبود سالن ویژه بانوان در مرکز شهر سبب کاهش تعداد بانوان ورزشکار شده است و به دلیل دوری سالن ورزشی و نارضایتی خانواده‌ها بسیاری از بانوان ورزشکار در این رشته از ادامه فعالیت کناره‌گیری کرده‌اند.

رئیس هیات کبدی استان کردستان همچنین منابع مالی ورزش و جوانان را محدود دانست و گفت: رشته کبدی جزو رشته‌های جدید است در از این راستا با ایجاد انگیزش در جوانان باید از ورزشکاران حمایت کرد.

وی رشد و توسعه ورزش در استان را نیازمند حمایت همه جانبه و همبستگی ادارات دانست و گفت:  رشد ورزش نیازمند برنامه‌ریزی، همدلی و دور شدن از حاشیه است.

رضاقلی معرفی همه رشته‌های ورزشی را نیازمند اطلاع‌رسانی رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیمل دانست و گفت: رسانه‌ها باید ورزش‌های نا آشنا را به جامعه معرفی کنند.

وی اظهار کرد: صدا و سیمای کردستان پوشش خبری مسابقات قهرمانی کشوری استان در سال ۹۶ حدود ۱۱ میلیون تومان پول از ورزش و جوانان دریافت کرد.

رئیس هیات کبدی استان کردستان کسب مقام دوم قهرمانی توسط نوجوانان در سال ۹۶، کسب مقام پنجم جوانان ، کسب مقام دوم مسابقات آسیایی و راه یابی به اردوهای تیم ملی را از افتخارات ورزشکاران استان عنوان کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر اسفند ۹۸ گفت: فعالیت های ورزش کبدی متوقف شد اما در کنار تعطیلی و لغو برنامه ها هیات را ساماندهی و کلاس های آموزشی برای مربیان و داوران برگزار کردیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول