اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

چه کسانی در بیمارستان ها «مدافعان سلامت» محسوب می شوند؟/اوحدی: بنیاد شهید آماده ارائه خدمات به خانواده شهدای سلامت است

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران از تشکیل جلسه کمیته ملی در اواخر هفته گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه دستور العمل ها نهایی شد و فکر می کنم از هفته آینده پرونده ها به بنیاد شهید فرستاده شود.

چه کسانی در بیمارستان ها «مدافعان سلامت» محسوب می شوند؟/اوحدی: بنیاد شهید آماده ارائه خدمات به خانواده شهدای سلامت است

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص روند تشکیل پرونده برای شهید محسوب شدن کادر درمان و مدافعان سلامت گفت: بعد از گردش کاری که از دو مسیر، یکی از طرف نیروهای مسلح و یکی هم از طرف وزارت بهداشت و درمان خدمت حضرت آقا فرستاده شد ایشان دستور دادند نیروهای مسلح خودشان مرجع تصمیم گیرنده باشند و مصادیق را مشخص کنند، سپس پرونده ها را برای بنیاد شهید بفرستند که در این صورت آنهایی که در حکم شهید تلقی می شوند از خدمات بنیاد بهره می برند. 

وی با بیان اینکه گردش کاری که از وزارت بهداشت فرستاده شد، مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادند، افزود: قرار بر این شد شورا آیین نامه شهدای مدافع سلامت را با عنوان در حکم شهید، برای اجرایی شدن، بنویسند.

رییس بنیاد شهید اظهار داشت: اواسط مرداد آیین نامه از طرف شورا تنظیم شد و حضرت آقا نیز تأیید کردند. سپس برای بنیاد شهید و وزارت بهداشت ارسال شد.

وی ادامه داد: در این آیین نامه یک کمیته ملی در نظر گرفته شد با مسئولیت دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و اعضای آن نیز بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه هستند.

اوحدی بیان داشت: متناوب این کمیته ملی، یک کمیته استانی نیز تشکیل می شود در استانها به ریاست دانشگاه علوم پزشکی هر استان که بنیاد شهید و اداره کل برنامه و بودجه هر استان از اعضای آن هستند. سپس پرونده ها پس از آمدن به این کمیته ها غلبارگری شده و آنهایی تایید شوند که فوتشان بر اثر ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی بوده پرونده هایشان از استانها به کمیته ملی فرستاده می شود. 

وی افزود: کمیته ملی یک دستور العملی تهیه می کند که بر اساس آن این مصادیق تعیین می شوند و این پرونده ها نهایت می آید برای بنیاد شهید و خدمات به خانواده شهدای سلامت ارائه می شود. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل جلسه کمیته ملی در اواخر هفته گذشته خبر داد و بیان داشت: در این جلسه دستور العمل ها نهایی شد و فکر می کنم با جلسات مستمر از هفته آینده مصادیق مشخص شده و پرونده ها به بنیاد شهید فرستاده شود.

وی در خصوص دیگر پرسنل شاغل در بیمارستان ها که آیا در صورت فوت ناشی از ارتباط با بیماران کرونایی، شامل شهدای سلامت می شوند یا خیر، گفت: این آیین نامه تبصره ای دارد که تأکید می کند موارد استثنایی که پیش می آید با نظر وزیر بهداشت و تأیید او  به کمیته ملی می آید و مطرح می شود. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی اگر موارد استثنایی دارند، مثلا ممکن است عزیزی در کادر خدمات بوده و با بیماران کرونایی در تماس بوده و جانش را از دست داده، مسئولیت دارند به وزیر بهداشت معرفی کرده و دکتر نمکی از اختیارات خود استفاده می کند و بعد از تأیید مصداق در کمیته ملی مطرح می شود.

اوحدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در بنیاد شهید همه ظرفیتمان آماده است تا پرونده ها را دریافت کنیم و خدمات را ارائه دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول