اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ریشه فساد و تبعیض مدیرانی هستند که الگوی تمدن‌ساز اسلام را به‌رسمیت نمی‌شناسند

نماینده تهران در مجلس گفت: ‌ریشه فقر، فساد و تبعیض مدیرانی هستند که مقام خود را از جمهوری اسلامی کسب کردند، اما نه به مردمی شدن اداره جامعه قائلند و نه الگوی تمدن‌ساز اسلام را به رسمیت می‌شناسند.

ریشه فساد و تبعیض مدیرانی هستند که الگوی تمدن‌ساز اسلام را به‌رسمیت نمی‌شناسند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در نطق میان دستور خود اظهار داشت: صرف قرار گرفتن حاکم عادل در راس هرم قدرت کافی نیست؛‌ همه کارگزاران در هر رتبه‌ای باید از عدالت برخوردار باشند؛ مردم نیز در این نظام به اجرای عدالت مامورند.

وی افزود: در نظام اسلامی مبتنی بر مکتب امام و اسلام پابرهنگان جنگ فقر و غنا تمام ناشدنی است؛ تنها با استقلال حکومت عدل اسلامی است که می‌توان خرابی‌های عظیم فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی را جبران کرده و نوسازی مملکلت را به  نفع طبقات زحمتکش و مستضعف آغاز کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود:‌کشور ایران و نظام اسلامی تنها دولت و ملتی است که توانسته است با آرمان‌های بلند و جهان شمول و البته هزینه‌های فراوان پای مردم سالاری بایستد اما امروز در یک پیچ تاریخی درگیر است و آن  پیشرفت با الگوی ایرانی اسلامی است.

ایزدخواه گفت: درد و دغدغه امروز ما حرکت در ریل عدالت و پیشرفت است هر چند که دهه پیشرفت و عدالت را هم از دست دادیم.

وی افزود: سال‌ها تز فکری دولتمردان ما این بود که اول توسعه و بعد عدالت و این سرمنشا انحراف دولت و حاکمیت از مسیر استقرار آرمان‌های انقلاب بوده است و حالا ثمره توسعه عاری از عدالت را همگان می‌بینیم که در یک کلمه فقر و فساد و تبعیض است. 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ‌ریشه این انحراف را باید در جریان فکری، فرهنگی و مدیریتی تکنوکرات جستجو کرد. البته مقصود من اشاره به چپ یا راست،‌ اصولگرا یا اصلاح طلب نیست که این دسته بندی‌ها صرفا قبیله‌ای است و کارکرد آن فقط در روزهای انتخابات است و لاغیر؛ آنها که صدها شهرستان و هزاران روستای ایران را با انبوه مزیت های انسانی و اقتصادی و اقلیمی و فرهنگی نمی شناسند و توسعه مضیق مد نظر خود را صرفا در فربه سازی پایتخت و چهار پنج کلانشهر دیگر منحصر کرده اند؛ آنها که سالها به اسم توسعه صادرات، جلوی خودکفایی را گرفتند و خام فروشی را دامن زدند و امروز از صادرات موثر خرما و زرشک و محصولات پلیمری و فلزی و غیره به همین کشورهای همسایه هم عاجزند؛ آنها که از توسعه مزارع و باغات و احیای میلیونها هکتار اراضی مستعد غفلت کرده و روستایی زحمتکش را مجبور به کوچ از روستا و پناه بردن به حاشیه کلانشهرها کرده اند و حال در مدیریت حاشیه نشینی هم درمانده اند. یک عجز مضاعف.

وی گفت: برنامه ریزان و نسخه نویسانی که سالها به اسم خصوصی سازی، اختصاصی سازی کرده اند و کارخانجات و مجتمع های نام دار کشور را به خاک سیاه نشاندند؛‌ آنها که با دعوای ساختگی تخصص یا تعهد، گنجینه گرانبهای جهاد سازندگی را با صدها مرکز تخصصی و هزاران متخصص متعهد  ، طی سه دولت، به اضمحلال کشاندند و امروز در بهبود کپرنشینی و بسته بندی محصولات خام کشاورزی و توزیع سالم و بدون فساد قیر رایگان روستایی هم درجا زده اند؛ آنها که با وجود نخبگان فراوان، و انبوه جوانان کارآزموده و انقلابی، چنان در حزب و دسته شان دچار قحط الرجال هستند که مدیریتها و مسئولیت ها را همچنان در چنگ خود نگه داشته اند و هروقت صحبت از جوانگرایی می شود بر صندلی ریاست شان محکم تر می چسبند.

ایزدخواه در همین راستا افزود: آنها که با داشتن انبوه کرسی‌های دانشگاهی اقتصاد و مدیریت و جامعه شناسی و علوم سیاسی که مروج تفکر اقتصاد بازار آزاد بوده اند، نمی توانند توضیح دهند که این چه اقتصادی است که کارخانجات و مزارع و باغات آن دچار عقب ماندگی و رکود شده است و پاساژها و مالها و شعبات بانکی اش دارد با سرعت نرخ ارز و واردات  و قاچاق، رشد می کند.  

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آنها که شریان طاغوت اداری را همچنان حفظ کرده و زمینه نهادینه شدن امضاهای طلایی مدیران را فراهم ساخته اند.

وی با اشاره به حضورش در مجلس یازدهم گفت: این کرسی‌ها پشیزی نمی ارزد اگر نتوانیم عدالتی را مستقر کنیم و تبعیضی را بزداییم و فسادی را ریشه کن سازیم؛ خاک بر سر ما ، اگر این کرسی بخواهد مایه ی سرافکندگی ما نزد مردم و شهدا بشود و عاقبتش دوزخ باشد.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: مجلس اول گام دوم، باید مسیر به انحراف رفته حکمرانی را در جمهوری اسلامی، اصلاح کند. باید عدالت و مردم را به ریل حاکمیت برگرداند. باید درمقابل بوروکراسی مولد اقتصاد سوداگر و اقتصاد دلالی و اقتصاد انحصار، ترمز دستی را بکشد .  

وی تصریح کرد: باید آموزش خصوصی شده و سلامت پولی شده و مسکن غارت شده را به تراز قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرداند؛ باید تولید را به معنی اتم آن ، در محوریت اقتصاد قرار دهد و جلوی سازوکارهای رانت خواری، و سفته بازی و دود شدن دارایی های مردم به نفع سوداگران را بگیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول