اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تسهیلات شهرداری برای تغییر کاربری املاک/تهران قطب گردشگری می‌‌شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهتمام مدیریت شهری جهت تبدیل پایتخت به قطب گردشگری گفت: در صورت تبدیل ملک با کاربری مسکونی به فرهنگی، عوارضی از مالک اخذ نمی‌شود.

تسهیلات شهرداری برای تغییر کاربری املاک/تهران قطب گردشگری می‌‌شود

حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره انتقادهای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از شهرداری تهران به دلیل همکاری نکردن در تبدیل خیابان نجات‌اللهی به بازار صنایع دستی، اظهار داشت: خیابان نجات‌اللهی سال گذشته تبدیل به گذر صنایع دستی شد و صحبت‌های وزیر صنایع دستی و گردشگری صحت ندارد و مورد تأیید ما نیست.

وی افزود: شهرداری تهران پس از تعریف این راسته به گذر فرهنگی حتی امتیازهایی برای مالکین مناطق مسکونی و مغازه‌داران در نظر گرفت از جمله اینکه اگر املاک مسکونی تبدیل به محل فعالیت حوزه گردشگری شود و به نوعی تغییر کاربری صورت گیرد عوارض از مالکان اخذ نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان داشت:‌شهرداری منطقه در صورتی که مالک، ملک خود را تبدیل به محل نمایش تئاتر، کافه یا نمایشگاه کند، عوارض کاربری تجاری از آن اخذ نخواهد کرد.

خلیل آبادی بیان داشت:‌ البته اگر این اقدام صورت گیرد ولی پس از آن مشخص شود که سوء‌ استفاده صورت گرفته و ملک تبدیل به سوپرمارکت یا رستوران شده است برخورد های لازم صورت خواهد گرفت و حمایت‌های شهرداری در نگرفتن عوارض لغو می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ نه تنها در راسته و گذر نجات‌اللهی بلکه در هر جای تهران شهرداری همکاری‌های لازم را با وزارت گردشگری انجام می‌دهد و حتی در زمینه حمایت از املاک میراثی نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد و همه توان خود را به کار می‌بریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تهران تبدیل به مقصد گردشگری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول