اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کاظم جلالی: آمریکا همچنان گستاخانه کشورهای جهان را به نقض قوانین بین‌المللی فرا می‌خواند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه عنوان کرد: علی‌رغم پاسخ منفی جامعه جهانی به اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در احیای تحریم‌ها علیه ایران، این کشور همچنان گستاخانه کشورهای جهان را به نقض قوانین بین‌المللی فرا می‌خواند.

کاظم جلالی: آمریکا همچنان گستاخانه کشورهای جهان را به نقض قوانین بین‌المللی فرا می‌خواند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) در توئیتی به زبان روسی نوشت: «علی‌رغم پاسخ منفی جامعه جهانی به اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در فعال سازی مکانیسم اسنپ بک (ماشه) و احیای تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، آمریکا همچنان گستاخانه کشورهای جهان را به نقض قوانین بین‌المللی فرا می‌خواند.»

وی افزود: «حرکت نامتوازن و مغایر با قوانین بین‌المللی تنها باعث انزوای بیشتر ایالات متحده آمریکا خواهد شد.»

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (سه‌شنبه) ۲۵ شهریور ماه با تکرار اتهام‌زنی به ایران از کشورهای اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند و مدعی شد که ظرف یک هفته آینده با فعال شدن مکانیسم ماشه، تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.

او همچنین در یادداشتی در نشریه فیگارو نوشت: «احیای این تحریم‌ها هرگز مسیر مورد ترجیح ایالات متحده نبود، اما این تحریم‌ها به زودی بازخواهند گشت. همه کشورها موظف به اجرای آن هستند. انجام دادن اقدامی غیر از این، اقتدار و اعتبار شورای امنیت را تضعیف می‌کند و می‌تواند اجرای سلیقه‌ای قطعنامه‌های شورای امنیت را عادی‌سازی کند.»

پامپئو در این مقاله از سیاست کشورهای اروپایی که ادعا می‌کنند به توافق هسته‌ای ایران پایبند هستند انتقاد کرده است.

ادعای پامپئو درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از ۲۰ سپتامبر در حالی مطرح شده که اعضای شورای امنیت (به جز آمریکا و دومینیکن) تفسیر ایالات متحده برای آغاز شدن روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده‌اند.

دولت آمریکا روز ۳۰ مرداد (۲۰ اوت) با ارائه نامه‌ای به رئیس شورای امنیت رسماً این شورا را از خواست خود برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول