اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از خالی شدن 50 درصد جمعیت جنوب شهر تا پیش‌فروش 25 واحد تجاری سبزه‌میدان

50 درصد جمعیت جنوب شهر زنجان به علت نبود زیرساخت‌های لازم برای زندگی کردن تخلیه شده و به سمت شرق شهر زنجان رفته است.

از خالی شدن 50 درصد جمعیت جنوب شهر تا پیش‌فروش 25 واحد تجاری سبزه‌میدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان امروز با بررسی موضوعات مختلف از جمله پروژه سبزه‌میدان، بحث واگذاری کارگران شهرداری، بحث رسیدگی به فضاهای جنوب شهر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از خالی شدن جنوب شهر زنجان از جمعیت ارائه شد.

عضو شورای شهر زنجان در این باره گفت: حاشیه شهر زنجان در حال خالی شدن از جمعیت است و حداقل ۵۰ درصد آن به سمت شرق رفته است.

سرور رحیما زنجانی گفت: مخصوصا در شهر زنجان وقتی به پونک بروید پر از جمعیت است و جا برای تردد سواره و پیاده نیست.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ اجتماعی نیز این بخش دارای آسیب است، گفت: باید از ظرفیت‌های شهر در جنوب استفاده کنیم که مصداق آن حسینیه اعظم زنجان است.

عضو شورای شهر زنجان تصریح کرد: می‌توانیم بررسی کنیم که حسینیه اعظم زنجان در باز زنده‌سازی جنوب زنجان چه کمکی می‌تواند بکند و با آنها در این زمینه رایزنی شود.

بی‌توجهی به جنوب شهر زنجان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان نیز با اشاره به اینکه تمام مسافرین شهر از قسمت جنوبی شهر تردد می‌کنند، گفت: آنجا در واقع ویترین شهر است اما متاسفانه به آن بی‌توجهی شده است.

امامعلی دادخواه تصریح کرد: ساماندهی این منطقه بدون همکاری سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیز نیست.

عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه در منطقه جنوب شهر زباله زیادی جمع شده است،گفت: طی سالیان گذشته، برای جنوب شهر کار زیادی نشده است و به همین خاطر مردم رغبتی برای زندگی در آنجا ندارند.

احمد نصیری با اشاره به اینکه باید مسؤولان بلندپایه شهر برای ساماندهی آجنوب شهر زنجان تلاش کنند، گفت: مسؤولان باید در این زمینه پاسخگو باشند چون صرفا هم به عهده شهرداری نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز درباره طرح جامع شهر زنجان گفت: در این باره بسیار بحث و بررسی شده است و طرح جامع باید در راستای آبادانی شهر انجام شود.

رزاق محمدی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما ارائه یکسری الزامات و اصلاحات بوده است، گفت: طرح جامع یکی از کارگشاترین امور است که باید توجه ویژه به آن شود.

افزایش 2 برابری جمعیت شهر زنجان در 10 سال آینده

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در ۱۰ سال آینده جمعیت شهر زنجان ۸۰۰ هزار نفر خواهد شد،گفت: اما چون شهر توسعه پیدا نخواهد کرد در واقع شاهد یک فشردگی جمعیت خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که طرح با آینده‌گری اجرا شود،گفت: قطعا اگر به این موضوع توجه نشود، ملک و املاک مردم دچار مشکل خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه بحث دیگر نیز راجع به پادگان است، گفت: امروز این موضوع در استانداری بررسی و ریز جزئیات آن بیان خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه هیچ قصوری در ارتباط با پادگان قابل قبول نیست، گفت: پادگان باید تا سال آینده به پایان برسد.

وی با بیان اینکه بازگشایی پادگان خواسته مردم است،گفت: باید هرچه سریع‌تر کار ساخت این پروژه انجام شود.


در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره سرانه عمرانی و خدماتی مناطق جنوب شهر گفت: درگذشته به سرانه خدماتی مناطق مختلف شهر زنجان توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه تفکر غربی تشخص طبقاتی را درست می‌دانند، گفت: همین امر در بخشی از مسؤولان ذهنیت پیدا کرده است.

عباس راشاد تصریح کرد: تا زمانی که مسؤولی در جنوب شهر زندگی نکند، قطعا هیچ تصوری از جنوب شهر نخواهد داشت و قطعا از روی دلسوزی به آنجا رسیدگی خواهد کرد.

وی ادامه داد: تشخص طبقاتی موجب شد که وقتی در شورای قبل با جداسازی مناطق، یک سری از ساکنین شهرک کارمندان به این منطقه‌بندی اعتراض کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همچنین درباره زمین باغ هاشم‌نژاد نیز گفت: تا روز پنج‌شنبه این موضوع در کمیسیون ماده ۵ مصوب و اجرایی خواهد شد.

وی درباره موضوع پادگان گفت: این بحث نیز با جدیت در حال پیگیری است.

راشاد درباره آرامستان جدید و ورودی آن تاکید کرد: بهتر است عمده دسترسی‌ها در این آرامستان از سمت غرب باشد چون در آنجا فضایی برای پارک نیز وجود دارد.

نگرانی درباره جمعیت زیاد آرامستان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان درباره المان ۱۵ خرداد گفت: این المان یکی از المان‌های بسیار زیباست و قطعا در زیبایی شهر تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آخرین نقشه مزار جدید بررسی شده است، گفت: این موضوع در روزهای پنج‌شنبه ولوله‌ای به راه می‌اندازد که همین امر نگرانی‌هایی در ارتباط با مسائل ترافیکی ایجاد می‌کند.

راشاد درباره پیشنهاد پیش فروش واحدهای تجاری سبزه‌میدان نیز گفت: در این راستا شهردار اجازه فروش ۲۵ واحد را خواسته است.

عضو دیگر شورای شهر زنجان منصور مرادلو درباره زیرساخت‌های مورد نیاز آرامستان گفت: چون عملیات عمرانی در آرامستان انجام خواهد شد از همین رو درخواست داریم که در این باره مساعدت انجام شود و مشکلات مربوط به آن حل شود.

شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعهدات شرکت آب و فاضلاب باید پیگیری و اجرایی شود، گفت: شهرداری برای تعهدات خود پیمان‌کار دارد و وظایف سایر ادارات به عهده شهرداری نیست.

حبیب یگانه به گران شدن قیمت قیر و انصراف پیمان‌کار به خاطر این افزایش قیمت اشاره کرد و گفت: همین امر شهرداری را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به اینکه شورا دو سال قبل طرح جامع شهر را مصوب کرده است، افزود: طبق بررسی دیدیم که ۶۰ درصد نظرات شورا توسط شرکت مشاور اجرایی نشده پس قابل استناد نیست.

شهردار زنجان همچنین درباره برون سپاری فضای سبز گفت: با توجه به اینکه فصل تعدیل نیرو است درخواست داریم این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

وی همچنین به موضوع پادگان اشاره و تصریح کرد: ما به توافقات قبلی پایبند هستیم و این درست نیست که هر روز تعهدی به تعهدات اضافه شود.

یگانه درباره باغ هاشم‌نژاد گفت: در این پروژه نیز طبق توافق قبلی یعنی ۶۵ درصد شهرداری و ۳۵ درصد بنیاد مستضعفان عمل خواهد شد.

افزایش اعتبار آرامستان

شهردار زنجان با اشاره به اینکه آرامستان امسال یک میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت، گفت: با توجه به انتقال آرامستان‌ها درخواست افزایش اعتبار ۳ میلیارد تومانی را داشتیم که امیدواریم با آن موافقت شود.

وی با اشاره به اینکه پیرو سفر نوبخت و نیکزاد قرار بود که به شهرداری کمک شود، گفت: تاکنون سند رسمی درباره این کمک به دست ما نرسیده است.

یگانه با اشاره به اینکه پس از عقد پیمان قیمت‌ها بسیار بالا رفته و به مردم نیز قول داده‌ایم که در اسرع وقت پروژه سبزه‌میدان را تحویل دهیم،گفت: متاسفانه منابع مالی پروژه تامین نشده و از طرفی قیمت‌ها نیز در حال افزایش است که باید نسبت به تامین منابع مالی اقدام شود.

شهردار زنجان اعتبار مورد نیاز برای تملک پلاک‌ها را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امروز پیش‌بینی ساخت پروژه بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: از طرفی از مشاور خواسته شده که کارهای پروژه سبزه‌میدان تا پایان خرداد تمام شود.

یگانه تصریح کرد: اگر منابع مالی پروژه سبزه‌میدان تامین نشود تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز نخواهیم توانست آن را به پایان برسانیم.

ارائه گزارش درباره صورت حساب مالی شهرداری در سال 1396 نیز از دیگر موارد مطروحه نیز در این جلسه بود.

بر همین اساس گزارش صورت حساب مالی سازمان‌های آرامستان، اتوبوسرانی، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، تاکسیرانی، عمران، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایانه‌های مسافربری، سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، خدمات موتوری، پسماند و آتش نشانی ارائه شد.

طبق این گزارش حسابرس درباره صورت‌های مالی سازمان آتش‌نشانی اظهار نظر نکرده است که در این باره باید نسبت به اخذ توضیحات لازم از مدیرعامل سازمان مربوطه اقدام شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول