اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ماراتن تکراری انتخاب شهردار رشت

مردم رشت، یک‌بار دیگر به عملکرد منتخبینشان در شورای شهر رشت چشم دوخته‌اند تا ببینند پس از سه سال و اندی از عمر شورای پنجم، قرار است چه سرنوشتی برای این شهر رقم بخورد.

ماراتن تکراری انتخاب شهردار رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شورای پنجم شهر رشت، بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان و برگزاری جلسات متعدد طرح سؤال و لغو چندین جلسه استیضاح در ۲۴ شهریورماه ناصر حاج محمدی، شهردار رشت را استیضاح و برکنار کرد.

کارنامه نامطلوب شورانشینان رشت در موضوع انتخاب شهردار

حاصل عمر شورای پنجم رشت طی سه سال و اندی از دوران فعالیتش تاکنون، دو شهردار، سه سرپرست و سه رد صلاحیتی است که به‌طور یقین کارنامه مثبتی در این حوزه برای شورا نشینان محسوب نمی‌شود.

بازار داغ وعده‌های شورانشینان برای انتخاب شهردار رشت

حال شورا نشینان رشت بار دیگر در آزمون‌وخطای انتخاب شهردار جدید قرارگرفته‌اند و طبق معمول بازار وعده‌هایشان مبنی بر انتخاب شهردار بومی، متعهد و توانمند، داغ داغ است.

تمرکز اعضای شورا برای انتخاب شهردار بومی

احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صدوشصت‌ودومین جلسه شورا و پس از استیضاح شهردار رشت گفته بود که اعضای شورا بر روی انتخاب گزینه‌ای بومی، متعهد و توانمند برای تصدی جایگاه شهردار رشت تمرکز دارند.

شانس بالای فرماندار پیشین و عضو فعلی شورا برای تصدی جایگاه شهردار رشت

شورای پنجم رشت بازهم در ماراتن انتخاب شهردار قرارگرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این مرحله از انتخاب شهردار رشت، دو گزینه که یکی از آنان فرماندار پیشین رشت و دیگری عضو فعلی شورای شهر که به نوعی سودای حضور در انتخابات مجلس را در سر می‌پروراند، از شانس بیشتری برای تکیه زدن به صندلی مدیریت شهری برخوردار هستند هرچند که برخی از گزینه در فضای مجازی رقبتی برای حضور از خود نشان ندادند.

عدم احراز صلاحیت دو عضو فعلی شورا برای تکیه زدن به جایگاه مدیریت شهری

البته حامد عبداللهی و حجت جذب نیز به‌عنوان دو عضو شورای پنجم رشت، پیش از انتخاب ناصر حاج محمدی به‌عنوان شهردار رشت، تمایل خود را برای تکیه زدن به این جایگاه اعلام کرده بودند که درنهایت با عدم احراز صلاحیت آنان توسط وزارت کشور این قائله خاتمه یافت.

بررسی موضوع انتخاب شهردار رشت در جلسه ۱۶۳ شورا

حال باید در یک‌صد و شصت و سومین جلسه فوق‌العاده شورا که با اعلام موافقت اعضای شورای شهر رشت، قرار است عصر امروز ۲۶ شهریور در ساختمان جلسات شورا برگزار شود موضوع انتخاب شهردار رشت بررسی شود.

کاسه چه کنم چه کنم شهرداری رشت برای پرداخت حقوق پرسنل

اعضای شورای پنجم رشت باگذشت سه سال و اندی از دوران فعالیت بار دیگر در آزمون‌وخطای انتخاب شهردار رشت قرارگرفته‌اند و این در حالی است که شهرداری رشت با مشکلات مالی فراوانی مواجه است و حتی برای پرداخت حقوق پرسنل نیز کاسه چه کنم، چه کنم در دست دارد و روزبه‌روز کِشتی به ‌گل‌نشسته شهرداری رشت در حال غرق شدن است.

مردم رشت، یک‌بار دیگر به عملکرد منتخبینشان در شورای شهر رشت چشم دوخته‌اند تا ببینند پس از سه سال و اندی از عمر شورای پنجم، قرار است چه سرنوشتی برای این شهر رقم بخورد.

پرهیز از جناح‌بازی‌های سیاسی در انتخاب شهردار رشت

در صورت تشکیل جلسه امروز شورا به‌منظور بررسی گزینه‌های کاندیدا و انتخاب شهردار رشت، امید است اعضای شورا به‌دوراز هرگونه جناح‌بازی‌های سیاسی و فقط با توجه به منافع شهر و شهروندان، فردی را برای تصدی جایگاه شهردار رشت انتخاب کنند که بتواند مشکلات شهرداری رشت را برطرف و کاستی‌های موجود در حوزه مدیریت شهری رشت را حل‌وفصل و به سرانجامی نیکو برساند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول