اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

مقابله با گران‌فروشی وظیفه کیست؟/ چرا سازمان حمایت پاسخ مردم در مورد گران فروشی را نمی‌دهد؟

در حالی‌که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مسئول مستقیم مقابله با گران فروشی است، اما پاسخ سوالات مردم در زمینه گران‌فروشی نان و مواد آشامیدنی را نداد.

مقابله با گران‌فروشی وظیفه کیست؟/ چرا سازمان حمایت پاسخ مردم در مورد گران فروشی را نمی‌دهد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» که در خبرگزاری فارس به منظور درج مطالبات مردمی و دریافت پاسخ سوالات مردم از مقامات مسئول کشور، طراحی شده است، اخیرا شاهد ثبت 3 سوژه و به عبارتی  3 سوال مردمی در زمینه گرانی کالاهایی مانند کولر گازی، نان، نوشابه و آب معدنی  بود. 

سوالات مردم در این سامانه با عناوین  «قیمت کولر گازی در جنوب کشور از پراید هم بیشتر شده است»،  «برخورد با گران فروشی نان»،  «گرانی به نوشابه و آب معدنی رسید» ثبت شده  است که پیرو آن امضا کنندگان این سوژه ها از مسئولان خواستار شدند که درباره علت گرانی بیش از اندازه کولر گازی در جنوب کشور که قیمت آن در زمان ثبت سوژه مذکور،  26 میلیون تومان بوده توضیح دهند.

همچنین کاربران سامانه «فارس من» با گلایه در مورد قیمت نان  و اینکه قیمت مصوب  نان در اغلب نانوایی رعایت نمی شود و نانوایی ها با ریختن مقداری کنجد بر روی نان آن را از 500 تا 3 هزار تومان گران تر می‌فروشند، خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

همچنین کاربران «فارس من» با ثبت سوالات خود از افزایش قیمت مواد آشامیدنی از جمله نوشابه و آب معدنی گلایه کردند  و مطرح کردند که چرا علیرغم افزایش قیمت به طور دائم از حجم موادی که در بطری نوشیدنی‌ها  ریخته می‌شود کاسته می‌شود

خبرنگار فارس، پیرو طرح این سوالات با ارسال نامه ای به روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه به سوالات مذکور شد که متاسفانه علیرغم پیگیری های مکرر پاسخی به این سوالات هنوز  داده نشده است.

ذکر این نکته نیز لازم است که خبرنگار فارس برای دریافت پاسخ این سوالات قبل و بعد از ارسال نامه چندین بار با مسئولان این سازمان تماس تلفنی داشت که ظاهرا به علت مشغله کاری و حضور در جلسات هیچ کدام از مسئولان حاضر به پاسخگویی به تلفن خود نبودند! بنابراین علیرغم تلاش های انجام شده خبرنگار فارس پاسخی برای این سوالات از سوی مسئولان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان کسب نکرد. 

البته ذکر این نکته لازم که یک مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اخیرا در یک برنامه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد که «باید گرانی را بپذیریم و با گران فروشی مقابله کنیم» ، لذا اگر تذکر این مقام  مسئول در سازمان حمایت مبنی بر گرانی را بپذیریم و با گرانی که تحمل آن برای مردم دیگر امکان پذیر نیست، کنار آییم،  سوال اینجاست که  مقابله با گران فروشی  را نیز مردم باید بپذیرند و در مورد آن اقدام کنند؟ اگر مقابله با گران فروشی وظیفه ذاتی سازمان حمایت است، چرا به گران فروشی آشکار تولید کنندگان مواد آشامیدنی یا سایر مواد تولیدی که با کاهش حجم عرضه گران فروشی می‌کنند مقابله نمی‌کنند؟

چرا یک شهروند برای خرید یک نان ساده به قیمت مصوب باید نیم ساعت  منتظر تنور بعدی بماند؟ آیا این اقدام ضایع کردن حق مردم و گران فروشی نیست؟ اگر مقامات مسئول سازمان حمایت این مسائل را گران فروشی می دانند و معتقدند که باید با آن مقابله شود پس چرا به وظایف ذاتی سازمان خود عمل نمی‌کنند و فقط راحت ترین راه را انتخاب می‌کنند و در پاسخ به سوالات مردم می‌گویند باید گرانی را بپذیریم. البته به نظر می آید مردم فهیم کشورمان در شرایط فعلی چاره‌ای جز پذیرش گرانی ندارند و نیازی به تذکر در خصوص این مقوله نبود، اما لازم است که مسئولان حداقل به فکر مقابله با گران فروشی باشند که بیداد می‌کند و کسی نیز حتی سازمان‌های مسئول با آن مقابله نمی‌کنند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول