اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ائمه جمعه سند تحول بنیادین را بشناسند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نقطه ثقل فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی امسال طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، گفت: این امر وظیفه تمام ائمه جمعه را سنگین‌تر می‌کند تا سند طرح تحول بنیادین را بشناسند و بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

ائمه جمعه سند تحول بنیادین را بشناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، ائمه جمعه و مسؤولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

ائمه جمعه سند تحول بنیادین را بشناسند و برنامه‌ریزی کنند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه توجه به نسل جوان رسالت ذاتی ائمه جمعه است، اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت از اولویت برنامه‌های امامان جمعه محسوب می‌شود و براین اساس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان موردتوجه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری به اهمیت یک تشکل عمیق و وابسته به ولایت برای آموزش‌وپرورش و ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان فرصت مغتنمی برای نهاد جمعه است تا از این طریق رسالت خود را در آموزش‌وپرورش بهتر و عمیق‌تر انجام دهد.

وی حمایت، راهنمایی و هدایت ائمه جمعه برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را مغتنم دانست و بیان کرد: حضور ائمه جمعه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اطمینان‌بخش و هدایتگر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نقطه ثقل فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی امسال طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، افزود: این امر وظیفه تمام ائمه جمعه را سنگین‌تر می‌کند تا سند طرح تحول بنیادین را بشناسند و بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

فعالیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مساجد متبلور شود

امام‌جمعه رشت نیز در این نشست با تأکید بر توجه به نسل نوجوان و جوان اظهار کرد: عقل، عرف و شرع حکم می‌کند برای تمدن سازی نوین اسلامی به دانش آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی به تلاش ائمه جمعه در آماده‌سازی سازوکارهای مناسب در تربیت نسل در تراز انقلاب اشاره کرد و افزود: تمام فعالیت‌های تربیتی باید منجر به تربیت نسل صالح شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه هدایتگر بخش‌های عظیمی از مردم هستند، بیان کرد: مردم نگاه ویژه‌ای به عالمان دین دارند بنابراین گفتار و رفتار ائمه جمعه در جامعه اثرگذار است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه تلاش ائمه جمعه در عرصه‌های اجتماعی جهاد است، افزود: انسان باید خود را مجاهدانه آماده کند تا بتواند کار جهادی انجام دهد و این جهاد بالاتر از نبرد میدان جنگ است و ائمه جمعه و علمای دین باید از این میدان پیروز بیرون آیند.

وی بر مواظبت همیشگی ائمه جمعه تأکید کرد و گفت: ائمه جمعه باید به خروجی فعالیت‌های خود توجه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به فعالیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از سال‌های گذشته در کشور، بیان کرد: خروجی تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید در پایگاه الهی یعنی مسجد تبلور پیدا کند.

فلاحتی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را مهم دانست و افزود: با توجه به ابزارهای دشمن برای به انحراف کشاندن جوانان، انتظار داریم ائمه جمعه در زمینه فکری جوانان راهکارهای لازم را ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه و تشکل انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید نوجوانان و جوانان را با مساجد آشنا کنند، بیان کرد: ارائه راهکارها و انتقال تجربه‌ها برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد بسیار مهم است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به نقش مهم تربیت انسان‌های صالح در تمدن سازی نوین اسلامی گفت: بزرگ‌ترین نیاز جامعه امروز وجود منابع انسانی با ظرفیت کامل که مجاهدانه در راه انقلاب و ارزش‌های آن تلاش کنند، است.

وی با بیان اینکه مدیران آینده جامعه باید از اکنون تربیت شوند، افزود: نیازمند مدیران توانمند در عرصه‌های مختلف جامعه در راستای تمدن سازی نوین اسلامی هستیم.

فلاحتی با تأکید بر تعامل ائمه جمعه با نوجوانان و جوانان گفت: ائمه جمعه تمام عرصه‌های سبک زندگی اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهند و نوجوانان و جوانان را انقلابی تربیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان دنیای امروز را متأثر از انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی محصول تلاش انبیای الهی بوده و مردم را متأثر از دین کرده است.

 وی با تأکید بر آشنایی جوانان با فرهنگ انقلاب توسط ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: ما وارث خون شهدا هستیم و باید انقلاب مقدس اسلامی را باید مقدسانه به نسل آینده بسپاریم.

 

تأثر نماز جمعه در امور محوری کشور

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان نیز در این گردهمایی با اشاره به موضوع‌های موردبررسی در این جلسه اظهار کرد: بررسی راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان جهت زمینه‌سازی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تعالی دینی و اخلاقی بر اساس برنامه هماهنگ و همچنین شرح و تبیین اولویت‌های چهارگانه الگوی اعتلای هویت انقلابی شهر از موضوع‌های این گردهمایی است.

حجت‌الاسلام ولی عادلی با اشاره به وظیفه ائمه جمعه در ارشاد و راهنمایی مردم به لحاظ اخلاقی و اجتماعی بیان کرد: خطبه و تبلیغ چهره به چهره از تأثیر بسیاری برخوردار است و نماز جمعه می‌تواند در تمام امور نقش محوری داشته باشد.

 

انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شجره انقلاب اسلامی است

محمد لطیفی مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان نیز در این نشست این تشکل را شجره انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نخبه یابی و نخبه پروری دو رسالت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول