اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برخورداری حدود ۹۰ درصد روستاهای استان تهران از اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران از پوشش دهی ۹۰ درصدی اینترنت اپراتورها در شهرستان قرچک خبر داد و گفت: این پوشش دهی قابل قبول است اما اعتقاد به ارتقاء این وضعیت داریم تا پوشش صددرصدی اتفاق بیافتد.

برخورداری حدود ۹۰ درصد روستاهای استان تهران از اینترنت

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، حسین حمیدی‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان قرچک گزارشی از وضعیت پوششی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ارائه داد و از عزم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه مخابراتی به منظور استفاده بهینه شهروندان قرچک از اینترنت خبر داد.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد روستاهای استان تهران از اینترنت برخوردارند و این اتفاق از اولویت‌های دولت بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران یادآور شد: قطعات مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی هایتک هستند و اکثر آن‌ها به کشور وارد می‌شوند به همین دلیل در شرایط تحریم با وضعیت سختی روبه‌رو شدیم اما این باعث نشد از توسعه شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات عقب بیفتیم، به خصوص در استان تهران که وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان‌ها حاکم است.

حمیدی‌پور خاطرنشان کرد: برای هوشمندسازی مدارس از مودم‌های تولید داخل استفاده کرده‌ایم که در سال جهش تولید اتفاق خوبی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بود و این تولیدات نیز مورد رضایت اپراتورها قرار گرفت.

وی ادامه داد: وضعیت ارتباطی در قرچک مطلوب است ولی جای توسعه دارد به خصوص با رایگان شدن پهنای باند شبکه شاد و افزایش استفاده از شبکه داخلی، نیاز به توسعه بیشتر احساس می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: در حال حاضر ۲۶ ایستگاه موبایل در قرچک وجود دارد که ۱۰ ایستگاه دیگر با هماهنگی فرمانداری و همکاری اداراتی نظیر شهرداری در شهرستان نصب خواهد شد.

حمیدی‌پور عنوان کرد: خود را ملزم به نظارت بر نحوه سرویس دهی اپراتورها و تعهدات آن‌ها در ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد می‌دانیم و از این رو انتظارات فرمانداری برای ما لازم الاجرا است.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان قرچک سرعت می‌گیرد

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه با اشاره به روند مطلوب گسترش اقدامات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به نیاز مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان به خدمات الکترونیکی، بر اساس سیاست و اولویت دولت در بهره‌مندی تمامی مناطق از جمله مناطق روستایی از اینترنت، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این شهرستان نیز سرعت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به روند رو به افزایش استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی و ارائه بسیاری خدمات به صورت اینترنتی و الکترونیکی، ضرورت سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود؛ به خصوص با شیوع بیشتر ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی الزام بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی در ابعاد مختلف افزایش پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان قرچک یادآور شد: نیاز مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان به زیرساخت‌های ارتباطی روزبه‌روز بیشتر می‌شود به همین منظور ضرورت دارد متولیان امر با برنامه‌ریزی صحیح گام‌های اساسی در راستای توسعه شبکه اینترنت بردارند و به ویژه به نقاط محروم دقت نظر کافی داشته باشند.

خطیبی ادامه داد: توسعه زیرساخت ارتباطی مناطق روستایی از اولویت‌های دولت است که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی انجام گرفته اما مطابق برنامه ششم باید روند کار تسریع شود و از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار داریم توازن و عدالت ارتباطی در روستاها برقرار شود.

وی در پایان بیان کرد: اهتمام و جدیت دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از شاخص‌های ارزیابی آن‌ها محسوب می‌شود و این مهم مورد تأکید در شهرستان قرچک است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول