اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امسال نیروگاه خورشیدی در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس نصب می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور استفاده از انرژی پاک و صرفه‌جویی در مصرف برق تا پایان امسال نیروگاه خورشیدی در امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان نصب می‌شود.

امسال نیروگاه خورشیدی در امامزاده یحیی بن زید(ع)  گنبدکاووس نصب می‌شود

صالح محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اجرای آن در موقوفات و بقاع متبرکه بخشی از باغ 3 هزار متر مربعی امامزاده یحیی بن زید(ع) به پرورش ماهی اختصاص خواهد یافت.
وی تصریح کرد: به منظور استفاده از انرژی پاک و صرفه‌جویی در مصرف برق بعد از راه‌اندازی اولین نیروگاه خورشیدی در سطح استان در بقعه متبرکه «ملاعلی دانشمند» بخش «داشلی‌برون» و پیشرو در این خصوص در سطح استان تا پایان امسال نیروگاه خورشیدی در امامزاده یحیی بن زید (ع) نصب خواهد شد.
* مساجد تشیع و تسنن شهرستان گنبدکاووس سنددار می‌شوند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به سنددار شدن مساجد حوزه شهرستان خاطرنشان کرد: به منظور تثبیت مساجد و در راستای حمایت از موقوفات  مساجد اهل تسنن و تشیع شهرستان دارای سند خواهند شد.
وی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط مانند اداره ثبت و اسناد، اداره بنیاد مسکن، بخشداری و مرکز بزرگ اسلامی حدود ۶۹۹ مساجد شهرستان دارای سند می‌شوند.
محبی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط بیان داشت: با توجه به اینکه اراضی بیشتر این مساجد متعلق به بنیاد علوی است، این بنیاد نهایت همکاری با اداره اوقاف و امور خیریه را داشته و در خصوص تحویل سندهای علوی نگاه ویژه داشته باشد.
وی از خرید ۴۰۰ عدد ماسک از معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: برای حمایت از مددجویان بهزیستی و معلولان که ماسک تولید می‌کنند تعداد ۴۰۰ عدد ماسک از آنان خریداری و بین مردم به صورت رایگان توزیع شد.
* اجرای طرح »مهر تندرستی» در محلات «طرح شهید شوشتری»
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس خاطر نشان کرد: طرح «مهر تندرستی» با خدمات ویزیت رایگان در محلات آسیب‌پذیر «طرح شهید شوشتری» آغاز شده و تاکنون 400 نفر از مردم روستای «اسلام‌آباد» در درمانگاه امامزاده یحیی بن زید (ع) به صورت رایگان ویزیت شدند.
وی افزود: در این طرح علاوه بر ویزیت رایگان از محل نیات واقفان و کمک‌های خیرین کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای تهیه دارو و درمان نیازمندان انجام می‌شود.
محبی بیان داشت: ۳۰۰ بسته اقلام موادغذایی و بهداشتی، همچنین مساعدت به مسجد «سید‌آباد» به مبلغ ۶۰ میلیون ریال، توزیع ۶ هزار و ۲۵۰ عدد ماسک در محلات «طرح شهید شوشتری»، توزیع رایگان ۳۴ هزار و ۳۰۰ قرص نان در قالب پویش «برکت سفره» از اول ماه مبارک رمضان در این محلات که همچنان ادامه دارد، توزیع بسته‌های معیشتی در قالب «کمک مومنانه» در سه مرحله در محلات آسیب‌پذیر «اسلام آباد»، «پیرحاجی» و «سید آباد»، توزیع یک‌هزار و ۷۵۰ بسته سلامت و راه‌اندازی کاروان شادی در ۲۴ منطقه، ضدعفونی خانه به خانه ۹ بار توزیع پرچم یک‌هزار و ۵۰۰ عدد از جمله اقدامات صورت گرفته در محلات «طرح شهید شوشتری» است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون اداره اوقاف شهرستان  با همکاری خیرین، گروه‌های جهادی و سمن‌ها فعالیت‌هایی برای پیشگیری و مبارزه با این ویروس انجام داده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: طراحی و نصب بنرهای هشداردهنده و نصب در سطح شهرستان، اهدای ۲ هزار ماسک مخصوص کادر درمان و پرستاران به سه بیمارستان ، توزیع یک‌هزار و ۱۵۰ عدد ماسک ال ۹۵ به خانواده‌های مبتلایان به کرونا، تهیه ۸۰ عدد لباس مخصوص کادر درمان و اهدای آن به بیمارستان‌های شهر، تهیه ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده معابر عمومی و تحویل به شهرداری، تهیه و تحویل ۲ هزار عدد ماسک به هلال احمر شهرستان، تهیه و توزیع یک‌هزار و ۳۱۳ بسته غذایی در روز ولادت امام زمان (عج) و توزیع ۲۳ هزار پرس غذا با شعار «به عشق علی»؛ تولید ۶ هزار عدد ماسک در سه کارگاه تولیدی و توزیع رایگان آن در بین اقشار آسیب‌پذیر و توزیع ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر به اقشار آسیب‌پذیر، آزادی دو زندانی و همچنین تحویل ۹ هزار و ۲۲۵ عدد ماسک و ۲۰ بسته حمایتی و ۲۰ بسته مهر تحصیلی به خانواده زندانیان از جمله اقدامات این اداره از زمان شیوع کرونا تاکنون است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول