اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

90 درصد برق کشور در نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: متوسط هزینه‌های سرمایه‌گذاری ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی حدود 30 یورو به ازای هر کیلووات و متوسط هزینه‌های سرمایه‌گذاری رفع محدودیت‌های تولید واحدهای بخاری 20 یورو به ازای هر کیلووات بوده است.

90 درصد برق کشور در نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عصر امروز محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی در آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق ضمن اشاره به وضعیت خرید برق از فروشندگان بازار، گفت: درآمدهای بازار برق در پنج ماهه ابتدایی امسال رشد 21 درصدی را نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی نیروگاه‌های کشور به بیش از 84 هزار و 310 مگاوات رسیده است، ادامه داد: در 6 ماهه ابتدایی امسال، میزان تولید نیروگاه‌های کشور با افزایش 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز 184 هزار میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است.

*90 درصد انرژی برق توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود

وی با تاکید بر اینکه 165 هزار میلیارد کیلووات ساعت از این رقم مربوط به نیروگاه‌های حرارتی بوده است، تصریح کرد: نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای سال تا پایان تیرماه به عنوان دوره اوج بار موفق به افزایش 11 درصدی تولید انرژی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه 90 درصد انرژی تولیدی کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، گفت: حداکثر توان همزمان نیروگاه‌های حرارتی در روزهای اوج بار رکورد 48 هزار و 863 مگاوات بوده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 3.3 درصدی داشته است.

این مقام مسئول، در تشریح نرخ خرید قیمت برق، اظهار داشت: سال گذشته در این بازه زمانی متوسط نرخ خرید برق 550 ریال بر کیلووات ساعت بوده که این رقم امسال به 668 ریال رسیده است. این مهم در حالی است که در همین دوره نرخ ارز با رشد 58 درصدی و نرخ تورم با رشد 27 درصدی همراه بوده است.

*سرمایه‌گذاری ارتقاء توان عملی نسبت به احداث نیروگاه کمتر است

طرزطلب با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید یک هزار و 239 مگاوات به ظرفیت واحدهای حرارتی کشور افزوده شده است، ادامه داد: از سال 95 تاکنون توانسته‌ایم با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت تولید و ارتقای توان نیروگاه‌های موجود بیش از دو هزار مگاوات به توان نیروگاه‌های کشور بیفزاییم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 427 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: متوسط هزینه‌های سرمایه‌گذاری ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی حدود 30 یورو به ازای هر کیلووات و متوسط هزینه‌های سرمایه‌گذاری رفع محدودیت‌های تولید واحدهای بخاری 20 یورو به ازای هر کیلووات بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول