اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واژه «سال پایان دولت» مدیران را کم‌تحرک نکند/ مسؤولان پاسخگوی رسانه‌ها باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: واژه سال پایان دولت نباید مدیران را کم انگیزه و کم‌تحرک کند و مدیران باید همواره پاسخگوی رسانه‌ها و عامه مردم باشند.

واژه «سال پایان دولت» مدیران را کم‌تحرک نکند/ مسؤولان پاسخگوی رسانه‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان سمنان، با بیان اینکه مدیریت شهیدان رجایی و باهنر نمونه بارز مدیریت موفق جهادی بود، اظهار کرد: امروز نیاز است تا ما مسؤولان برای خدمت به مردم به‌عنوان خادمان آنها، این شهیدان و نوع خدمتشان را الگوی مدیریتی قرار دهیم و با توجه به سه ویژگی علم، عقل و عشق به مردم، در راستای مدیریت موفق جهادی همانند مدیریتی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم، گام برداریم.

او با بیان اینکه کسی که در جایگاهی مشغول به خدمت است باید علم و تخصص لازم را برای ارائه خدمت داشته باشد، افزود: اگر عقلانیت در کنار عالم بودن وجود نداشته باشد، قطعاً مدیریت جهادی محقق نخواهد بود و علاوه بر این‌ها در کنار عالم و عاقل بودن، عشق به مردم نیز باید وجود داشته باشد.

خجسته‌پور افزود: ماندگاری یاد شهیدان رجایی و باهنر میان مردم، این پیام را مخابره می‌کند که طول زمان مدیریت و خدمت مهم نیست و اثرگذاری مدیریت و خدمت است که بسیار حائز اهمیت بوده و ماندگار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه امروز شاهدیم با گذشت ۴۰ سال پس از آن دوران برای مصادیق خدمت از تلاش‌های این دو شهید بزرگوار یاد می‌کنیم، گفت: شهید رجایی و باهنر نه‌تنها بهانه‌ها را برای خدمت نکردن در آن دوران حساس دستاویز قرار ندادند، بلکه با تلاش ستودنی خود تبدیل به اسوه خدمت‌رسانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شدند.

او ادامه داد: امروز که کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و چالش‌های درونی مانند بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، باید از آن دوران الگو بگیریم؛ وجه مشترک امروز کشورهای دنیا مقابله با بیماری کرونا است، اما ما در کنار این مقوله، از درد تحریم‌ها رنج می‌بریم و دچار جنگ اقتصادی با دشمنان نیز هستیم و پذیرفته‌ایم در این دنیا زیست متفاوت داشته باشیم و برای تحقق این مهم تلاش بیشتر و مدیریت جهادی نیاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: باید بدانیم که تک‌تک ما در هر جایگاهی که مدیریت می‌کنیم، میزی به امانت در اختیار ما قرار دارد که قطعه‌ای از پازل خدمت نظام جمهوری اسلامی به مردم است که با قرار گرفتن در کنار همدیگر و جایگاه صحیح، تصویری زیبا از خدمات شایسته نظام به مردم می‌دهد.

خجسته‌پور مهم‌ترین شاخص مدیریت موفق را رضایتمندی مردم و جامعه هدف عنوان کرد و گفت: اگر مردم و مخاطبان از خدمات ما رضایت داشتند، قطعاً پیش خود و خدای خود و وجدان خود راضی هستیم؛ اما اگر با وجود کسب امتیاز و تقدیر، مردم رضایت نداشته باشند، قطعاً در مدیریت خود موفق نبوده و نتوانستیم امانتی که مردم در اختیار ما قرار دادند را حفظ و حراست کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته که جشنواره شهید رجایی در سطح ملی برگزار شد، مجموعه مدیریت استان رتبه دوم از لحاظ رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان را کسب کرد که نیاز است تلاش کنیم تا بر این رضایتمندی بیفزاییم و در کنار انجام وظایف مدیریتی، مردم‌داری و با مردم بودن را در دستور کار قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: واژه سال پایان دولت نباید ما را کم انگیزه و کم‌تحرک کند؛ ما تا لحظه آخر باید خدمت مستمر داشته و خدمات دولت را به مردم اعلام کنیم و مدیران نیز باید همواره پاسخگوی رسانه‌ها و عامه مردم بوده و مورد توجه و تفقد مجدد مردم استان قرار گیریم.

خجسته‌پور گفت: فاصله نقاط خدمت‌رسانی، ظرفیت‌ها و اقدامات از سال ۱۳۹۲ تا امروز را برای مردم باید توضیح دهیم تا مردم ما با آگاهی کامل بدانند در چه نقطه‌ای بودیم و امروز در کجا قرار داریم و دولت در طول عمر خدمتی خود، چه خدماتی را به آنها ارائه داده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول