اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دومین اورژانس ریلی کشور در شیراز راه‌اندازی شد

دومین اورژانس ریلی کشور، به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر بهداشت در شیراز راه‌اندازی شد.

دومین اورژانس ریلی کشور در شیراز راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در آیین بهره‌برداری از دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اورژانس استان فارس را از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

لطفی با قدردانی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از مجموعه سلامت استان فارس، اظهار داشت: دکتر نمکی علاوه بر پشت سَرگذاشتن روزهای سخت و تلاش برای تامین سلامت مردم، به عنوان فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کشور این بحران را بسیار مطلوب مدیریت کرده و تکمیل و راه‌اندازی پروژه های عمرانی را نیز در اولویت اقدامات وزارت بهداشت قرار داده است.

وی پویش پروژه‌های عمرانی «رَه سلامت» را از جمله اقدامات مهمی عنوان کرد که از سوی وزیر بهداشت به صورت علمی پیگیری و به چرخه خدمت‌رسانی به مردم اضافه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تقدیر از تلاش و حمایت رییس سازمان اورژانس کشور، بیان کرد: پایگاه ریلی اورژانس ۱۱۵ در مسیر شیراز - سپیدان و در ایستگاه راه آهن شیراز راه اندازی شد که به گردشگران و مسافران و مردم این منطقه، خدمات ارائه می دهد.

لطفی اورژانس فارس را یکی از مراکز امدادی بزرگ کشور دانست که به صورت جاده ای، شهری و هوایی به مردم خدمت رسانی می کند و افزود: با پیگیری انجام شده در این راستا، در آینده نزدیک واگنی در قطارهای ایستگاه راه آهن شیراز نیز به اورژانس ۱۱۵ تعلق می گیرد که مسافران در مسیر سفر نیز از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین گفت: دومین پایگاه اورژانس ریلی کشور واقع در ایستگاه راه آهن شیراز، با زیربنای نزدیک به ۳۵۰ مترمربع، در دو طبقه احداث شده است.

محمدجواد مرادیان افزود: با حمایتهای رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونتهای درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و با توجه به تفاهم نامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نیاز مبرم به راه‌اندازی این پایگاه، یک دستگاه آمبولانس نیز به این پایگاه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این پایگاه علاوه بر ارائه خدمات فوریت های پزشکی پیش بیمارستان به شهروندان و ارتقای خدمات به جاده مهم شیراز_سپیدان که از محورهای مواصلاتی مهم استان و در چهار فصل سال مسیر گردشگری است، خدمات فوریت‌های پزشکی بر اساس توافقنامه سازمان اورژانس کشور با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مسافران ارایه می شود.

مرادیان اضافه کرد: با توجه به فضای بزرگ پیش بینی شده در این پایگاه، تجهیزات مدیریت بحران و ارائه خدمات برای حوادث احتمالی ریلی نیز در این پایگاه فراهم می شود.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه،  میزان هزینه کرد به منظور ساخت، تعمیر و تجهیزات کامل رفاهی و پزشکی این پایگاه اورژانس را مبلغ  ۴۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد.
 انتهای پیام/ س/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول