اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پرداخت 224میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امسال به یک هزار و 251 طرح اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت می‌شود که برای این طرح‌ها 244 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 6 درصد در نظر گرفته شده است همچنین افتتاح این طرح‌ها باعث ایجاد اشتغال برای پنج هزار و 200 نفر در استان می‌شود.

پرداخت 224میلیارد تومان تسهیلات به  طرح‌های اشتغال روستایی در لرستان

علی آشتاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای ایجاد رونق در روستاها بحث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به وسیله تسهیلات اشتغال روستایی است.

وی با بیان اینکه امسال به یک هزار و ۲۵۱ طرح اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل فعالیت‌های کشاورزی و خدماتی در روستا هستند که با ایجاد آنان دیگر شاهد مهاجرات روستایان برای پیدا کردن کار به شهر‌ها نخواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: برای این طرح‌ها ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات با بهره 6 درصد در نظر گرفته شده است.

آشتاب با اشاره به اینکه افتتاح این طرح‌ها باعث ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر در استان می‌شود، تصریح کرد: هر کدام از این طرح‌ها که در کمیته فنی تأیید شود با آن‌ها قرارداد بسته و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر مصرف این اعتبارات برای خود پروژه به خوبی نظارت صورت می‌گیرد به طوری‌که میزان انحراف اعتبارات طرح‌های روستایی کمتر از ۱۰ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پنج هزار نفر افزایش داشته‌ و این آمار  به جز محاسبه تعداد بازنشستگان لرستانی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول