اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از اجرای 101 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس تا نگرانی مسؤولان از افزایش مصرف مواد مخدر

جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با در دستورکار قرار دادن موضوعاتی چون هفته دفاع مقدس، حجاب و عفاف و مصرف مواد مخدر برگزار شد.

از اجرای 101 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس تا نگرانی مسؤولان از افزایش مصرف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد منوچهر ذوالفقاری عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: به شکرانه وجود انقلاب اسلامی و ادای دین به شهدای هشت سال دفاع مقدس برنامه‌ریزی خاصی انجام شده است و روزشمار و هفته‌شمار تعیین شده است.

اجرای 101 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس

وی ادامه داد: ۱۰ کمیته استانی برای برگزاری گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس فعال شده است، یک هزار و ۴۰ برنامه عمومی و مشترک از طرف ستادهای شهرستان ارائه شده است و ۱۰۱ برنامه شاخص انجام می‌شود و در همه برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به شعار محوری سال با عنوان «ما قوی هستیم» داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به فضای مجازی و رسانه ملی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ویژه برنامه ویدیو کنفرانس سخنرانی و دیدار با مقام معظم رهبری که در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود اعم فعالیت‌ها در هفته دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و افتتاح فاز اول مجموعه فرهنگی دفاع مقدس با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس مجلس شورای اسلامی  و رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

افزایش مصرف موادمخدر در میان نوجوانان و جوانان

سید قدیر مرتضوی نیز در این جلسه گفت: استفاده از مواد مخدر از نگاه مقام معظم رهبری تهدیدکننده نظام و کشور است، عادی نشدن آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، با توجه به افزایش معتادان و دسترسی سریع به مواد مخدر آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مانند جنایت، فساد، طلاق افزایش می‌یابد.

مسؤول شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان از مواد مخدر گریه‌آور است و لزوم از بین بردن قاچاق باید مورد توجه قرار گیرد، ضرورت اختصاص ۵۰ درصد امکانات دستگاه‌ها به امر پیشگیری ضروری است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در این زمینه باید فعالیت بیشتری داشته باشد طبق تحقیقات دانشگاه کلمبیا تا سال ۱۴۰۴ جمعیت معتادان ایران به سه میلیون و ۳۱۶ هزار نفر خواهد رسید، هم‌چنین فرهنگ استفاده از مواد‌مخدر در عروسی و عزا نیز باید اصلاح شود چرا که به سبب لذت آنی و لحظه‌ای روی‌آوری به سمت موادمخدر وجود دارد.

مرتضوی اظهار داشت: به علت فقدان تاب‌آوری در برابر مسائل و مشکلات زندگی روی آوردن به سمت مواد مخدر وجود دارد که می‌بایست پیشگیری در این موارد را اساس قرار داد.

در حوزه مبارزه با موادمخدر به گزارش کارها اکتفا نشود

اقبال عباسی گفت: حساسیت مواد مخدر زیاد است به‌گونه‌ای که طبق آمار  ۳.۵ درصد جمعیت استان گرفتارند و با حساب سرانگشتی مواد مصرفی به طور تخمینی به غیر از قلیان و سیگار قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال دود می‌شود حدود ۶ برابر اعتبارات استانی که اگر این مورد کاهش یابد باعث افزایش توسعه می‌شود. 

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بحث مهم دیگر در زمینه استعمال موادمخدر سوق پیدا کردن زنان استان به استعمال است و پائین آمدن سن اعتیاد نیز هشدار محسوب می‌شود که مواد مخدر به سطح مدارس و دانشگاه‌ها و خانواده‌ها رسیده است؛ دشمن و استکبار با معتادان کاری ندارد با جامعه زنده و پویا و فعال کار دارد.

وی عنوان کرد: به گزارش کار اکتفا نکنید عملکرد، مشکلات و راهکارها را بیان کنید و تبیین وظایف دستگاه‌ها و خانواده صورت گیرد.

لزوم چاره‌اندیشی برای مبارزه با خرید و فروش مواد مخدر

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گفت: توجه کردن به مساله مهم و پرضایعه و آسیب‌زایی چون مواد‌مخدر مهم است و اگر زمانی از آن غافل شده‌ایم شاید بجا نباشد و تهدیدی برای استان محسوب شود و چه بسا تهدیدهای استان زیاد هستند و گزارشات خوبی نمی‌رسد، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی موادمخدر و عبور قاچاقچیان از استان برای استان ما تهدید است.

امام جمعه شهرکرد گفت: حتی وجود گرم و مثقال هم خطرناک است و توزیع‌کنندگان موادمخدر ترسی ندارند پایگاه‌های خرید و فروش در سطح استان پراکنده شده‌اند و طبق گزارش در ۶ ماه اول سال کشف یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم بسیار خطرناک است و باید چاره‌ای اندیشید.

محجبه‌ها مورد تشویق قرار بگیرند

نکونام افزود: نقش اساسی و کلیدی آموزش و پرورش از جنبه تئوری خارج شود و حالت میدانی به خود گیرد و فکر و ذهن نسل جوان ما با حیا و حجاب انس گیرد و به عنوان ارزش ضروری تلقی شود و زیبا دیده‌شدن و زیبا پوشیدن جهت داده شود.

وی خاطرنشان کرد: تشویق محجبه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، محجبه‌ها باید احساس هویت کنند دختران و خانم‌ها میدان‌دار حجاب و عفاف شوند و و زنان نیز از مردان حجاب و عفاف را مطالبه کنند، رسانه‌ها گاهی خوب عمل نمی‌کنند و بدحجابی را برجسته می‌کنند در جامعه باید ارزش‌ها برتر باشد و مورد تشویق قرار گیرد.

وی افزود: دفاع مقدس سرمایه‌ای عظیم و بی‌پایان است و با داشته‌ها و توانمندی‌ها مواجه شدیم و به مرحله ظهور رسیدند و ماندگاری داشت و اکنون سر سفره دفاع مقدس هستیم و دستاور‌های زیادی داشت و به خاطر مسائل کرونایی نباید اجازه دهیم این سرمایه عظیم بماند و غبار بگیرد.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول