اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) قم به‌زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد/باغ پرندگان در ایستگاه پایانی افتتاح

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از اتمام مراحل پایانی تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر(عج) و بهره برداری از این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.

تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) قم به‌زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد/باغ پرندگان در ایستگاه پایانی افتتاح

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی زاده با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، اظهار داشت: شهرداری دارای بودجه سالیانه‌ای است که مصوب می‌شود و ما موظف هستیم در چارچوب آن بودجه گام برداشته و در جهت کلنگ‌زنی، افتتاح و تکمیل پروژه‌ها فعالیت داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بیان اینکه ردیف بودجه مصوب شهرداری قم در بحث پروژه‌های عمرانی در سال جاری بالغ‌بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که شاخص‌ترین‌ آن‌ها در اولویت قرار دارد، افزود: عمده‌ترین آن اجرای پروژه‌های دو سالانه بودند که روند اجرای آن طولانی مدت شده بود و یا پروژه‌هایی که در سال جاری به اتمام می‌رسد.

حلوایی زاده ابراز کرد: یکی از هزینه‌کردهای بالا در اجرای پروژه‌های عمرانی، تملکات بوده که سبب دیرکرد در اجرای طرح‌ها می‌شود و در این باره با شهروندان به مذاکره می‌پردازیم و براساس قیمت کارشناسی‌شده اقدام به خرید می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: یکی از پروژه‌های شاخص که در سال گذشته محور مستقیم آن تکمیل شد و امسال رمپ جهتی آن در تقاطع غیرهمسطح یا سه سطحه میدان ولی‌عصر(عج) در دست اجرا قرار گرفت ارتباط شریانی کمربندی امام علی(ع) به بلوار کبیری و کمربندی امام علی(ع) به خلیج فارس است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: محور مستقیم پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسیده است، اما در ابتدای سال به دلیل شیوع کرونا با وقفه‌ای مواجه شدیم که بلافاصله عملیات را از سر گرفتیم و رفع معارضات انجام شد و در حال حاضر مشغول تکمیل این پروژه و بتن ریزی هسیتم که امیدواریم تا پایان شهریور ماه و یا اوایل مهرماه به اتمام برسد و عملیات تکمیل و روسازی و بهره برداری نیز در ماه آینده عملیاتی شود.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: هرچند شیوع کرونا تعدادی از پروژه‌ها را با وقفه و افزایش هزینه مواجه کرد اما هیچ‌یک از پروژه‌های عمرانی قم را تعطیل نکرده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت باغ پرندگان نیز تصریح کرد: این پروژه در وسعتی بالغ‌بر ۱۲ هکتار در حال انجام است و اعتبار اولیه و عمرانی بیش از ۳۰ میلیارد تومان است، هم‌اکنون با تکمیل مراحل نهایی محوطه‌سازی و آب‌نما ساخته‌شده و بخش ورودی در حال انجام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: پیمانکار در حال تأمین گونه‌ها و جابه‌جایی پرندگان است و طبق مباحث زیست‌محیطی باید پرندگان تا یک ماه و نیم با محیط و شرایط اقلیمی سازگار باشند تا به‌طور کامل بتوان پروژه باغ پرندگان را راه‌اندازی کرد و شهروندان بتوانند از این فضای فرح‌بخش استفاده کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول