اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نقش ثبت جهانی هورامان در امنیت پایدار غرب کشور حائز اهمیت است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: نقش ثبت جهانی هورامان در امنیت پایدار غرب کشور یکی از موضوعات کلیدی و حائز اهمیت است.

نقش ثبت جهانی هورامان در امنیت پایدار غرب کشور حائز اهمیت است

محمدابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به حمایت‌های ویژه استاندار کردستان از موضوع ثبت جهانی هورامان، اظهار داشت: مجموعه مدیران ارشد کردستان به اهمیت موضوع و تاثیرگذاری آن در توسعه کردستان واقف‌اند.

وی افزود: نقش ثبت جهانی هورامان در امنیت پایدار غرب کشور یکی از موضوعات کلیدی و حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه کردستان و کرمانشاه از ثروت‌آفرینی ثبت جهانی هورامان بهره‌مند می‌شوند، گفت: با ثبت جهانی تمام دنیا در برابر این آثار احساس مسئولیت می‌کند و این امر در رونق گردشگری تاثیرگذار است.

زارعی حفظ فرهنگ و معماری منطقه را نیز از دیگر جنبه‌های این مهم عنوان کرد و بیان داشت: هورامان گنجینه فرهنگی منطقه کردستان است و حراست و پاسداری از آن با ثبت جهانی منطقه تسهیل می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان از همراهی مردم در ساماندهی بافت روستاها تقدیر کرد و گفت: همراه کردن جوامع محلی از نیازمندی‌های توسعه است که پایگاه منظر فرهنگی هورامان به درستی این موضوع را پیش برده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول