اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای طرح هر خانه یک بازرگان در بندرلنگه/ احیای بازارچه مرزی در قدیمی‌ترین بندر هرمزگان

نماینده اتاق بازرگانى بندرعباس درغرب هرمزگان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و با هدف رونق کسب وکارهای خانگی و معیشت خانوار طرحی را تحت عنوان هر خانه یک بازرگان در اتاق بازرگانی بندرلنگه تدوین نمودیم.

اجرای طرح هر خانه یک بازرگان در بندرلنگه/ احیای بازارچه مرزی در قدیمی‌ترین بندر هرمزگان

بدر دریابان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه از اجرای طرح هر خانه یک بازرگان در این بندر خبر داد و اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و جهش تولید با هدف رونق کسب وکارهای خانگی و معیشت خانوار طرحی را تحت عنوان هر خانه یک بازرگان تدوین نمودیم  که در آینده‌ای نزدیک از این طرح رونمایی و سپس اجرایی خواهیم نمود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت به اتاق بازرگانی بندرلنگه ورود پیدا کردم و با همفکری مسؤولان امر، تجار و بازرگانان در جهت توسعه  تجارت و بازرگانی این بندرتاریخی و بازگشت به همان گذشته پر رونق تلاش خواهیم کرد.

نماینده اتاق بازرگانى بندرعباس در غرب هرمزگان از همه بازرگانان قدیمی وخوشنام بندرلنگه که این شهر را ترک کردند و در استان‌های دیگر و یا کشورهای همسایه مشغول کار هستند جهت همکاری و حضور مجدد در این بندر دعوت کرد و افزود: اگر تعداد کارت‌های بازرگانی در شهرستان بندرلنگه را به صد برسانیم اتاق این شهرستان مستقل و از بندرعباس جدا وکد جداگانه‌ای صادر خواهد شد.

دریابان با بیان اینکه بازارچه مرزی این شهرستان در دهه 80 برای مدتی فعال و سپس تعطیل شد، گفت: احیای بازارچه مرزی شهرستان بندرلنگه یکی دیگر از برنامه‌های ما در این اتاق بازرگانی همراه با در نظر گرفتن حقوق وعوارض جهت شهرداری و فضاهای آموزشی است.

نماینده هرمزگان در اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: نقش بانوان نیز در بازرگانی فعال خواهد شد چرا که بانوان در صنایع دستی، صنایع تبدیلی و خرد نقش مهم و برجسته‌ای را ایفاد می‌کنند و باید از این ظرفیت در امر بازرگانی نیز بهره برد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما برندسازی در تجارت است، یادآور شد: برندها اغلب یادآور همه کارکردهای تعامل و حیثیت و اعتبار سازمان برای مشتریان هستند. برند سازی مقوله‌ای بسیار حساس است، موفقیت در برندسازی ضمن توسعه بازارهای صادراتی به اعتبار بین المللی کشورها نیز می‌افزایید و در آینده موجب خواهد گردید تا علاوه بر ارتقاء جایگاه کالای صادراتی در بازارهای جهانی، موجب ارز آوری و افزایش صادرات کالا شود.

عضو اتاق بازرگانی بندرعباس در پایان با تقدیر از تلاش‌های محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، خلیل قاسمی مدیر کل صنعت معدن و تجارت هرمزگان و غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در راه‌اندازی اتاق بازرگانی بندرلنگه، گفت: با همکاری و همیاری مسؤولان مربوط گام‌های ارزنده، اساسی و کارهای عام‌المنععه جهت همراهی و رفع مشکلات بازرگانان غرب هرمزگان برخواهیم داشت.

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول