اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر تشکیلات خودگردان از تصمیم فلسطینی‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که فلسطینی‌ها در راستای تحقق آشتی ملی انتخابات برگزار خواهند کرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان از تصمیم فلسطینی‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از برنامه فلسطین برای برگزاری انتخابات خبر داد و آن را مقدمه تحقق آشتی ملی توصیف کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان گفت: «ما می‌خواهیم به سمت یک آشتی برویم که دروازه آن انتخابات سراسری باشد و این موجب تقویت جبهه داخلی و احیای دموکراسی در زندگی ملت فلسطین خواهد شد».

آخرین انتخابات ریاستی فلسطین در سال ۲۰۰۵ و آخرین انتخابات پارلمانی فلسطین هم در سال ۲۰۰۶ برگزار شد.

در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که به منظور بررسی چالش‌های مربوط به مسئله فلسطین در سوم سپتامبر برگزار شد، بر ضرورت تقویت تلاش‌ها برای تحقق هر چه سریع‌تر آشتی ملی فلسطین تاکید شده بود.

اشتیه درباره سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی هم گفت: «اقدام برخی کشورهای عربی در عادی سازی روابط با اسرائیل مساله دردناکی است و ضربه به طرح صلح عربی است؛ اما این‌ها چیزی از واقعیت را تغییر نخواهد داد، زیرا تقابل بین ما و رژیم اشغالگر در خاک ما و بر سر حقوق ماست».

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «هر زمانی که ما در داخل فلسطین با یکدیگر متحد باشیم و نهادهایمان قوی باشند، با مقاومت توطئه‌های اشغالگران را ناکام خواهیم گذاشت، همان گونه که طرح الحاق را به همت مردم خود و موضع مستحکم محمود عباس و پشتیبانی‌های بین المللی و عربی ناکام گذاشتیم.»

اشتیه تصریح کرد: هر شهرک (صهیونیست نشین) در خاک ما بخشی از طرح اشغال کرانه باختری است که ملت فلسطین با مقاومت روزانه خود به مقابله با آن می‌روند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در یک صحنه پیچیده سیاسی زندگی می‌کنیم، اما سخت‌تر از این را هم گذرانده‌ایم، استقامت کردیم و دستاوردهایی کسب کردیم و از همه مهمتر ما توانستیم بسیاری از برنامه‌ها را برای خاتمه بخشیدن به آرمان خود و حقوق مردم خنثی کنیم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول