اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

موج‌ جدیدی از ویروس کرونا کردستان را تهدید می‌کند/ سرایت ویروس کرونا به مدارس استان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به همه‌گیری ویروس کرونا هشدار داد و گفت: متاسفانه گردش ویروس دراکثر نقاط استان شدید شده است.

موج‌ جدیدی از ویروس کرونا کردستان  را تهدید می‌کند/ سرایت ویروس کرونا به مدارس استان

ابراهیم قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در اکثر شهرستان‌های استان کردستان علایمی از گردش بالای ویروس در پایگاه‌های دیده‌ور کووید۱۹ مشاهده می‌شود که این مسئله باعث پیک مجدد بیماری و برگشت مرگ و میر خواهد شد.

وی افزود: این پیک می‌تواند شدیدتر و مرگبارتر از پیک خرداد و تیر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهرستان‌های بیجار، سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران جزو شهرستان‌های به شدت در معرض خطر هستند و خطر در سایر شهرستان‌ها نیز در حال افزایش است.

قادری تصریح کرد: گردش ویروس در جامعه به مدارس نیز سرایت کرده و سیکل تشدید بیماری را بوجود خواهد آورد که باعث مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز زمان طلایی کنترل این پیک به اتمام نرسیده است، ادامه داد: با افزایش استفاده از ماسک، رعایت شدید فاصله فیزیکی و عدم برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و سایر تجمعات در فضاهای بسته، مراجعه بیماران با علایم متوسط و شدید به پزشک و ایزوله و قرنطینه کردن همه بیماران و افراد در تماس و مشکوک می‌تواند نجاتبخش استان باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورتی که سریعا رفتارهای بهداشتی تقویت نشود، آثار این بی‌توجهی جیران‌ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول