اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ایثار و شهادت هنر گفتمان مقاومت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر تبیین دستاوردهای جنگ هشت ساله و گفتمان مقاومت و پایداری، گفت: ایثار و شهادت هنر گفتمان مقاومت است

ایثار و شهادت هنر گفتمان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی جبهه فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی ویژه محرم و صفر، ضمن فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان هشت سال دفاع مقدس ، رزمندگان ،جانبازان و ایثارگران اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، تجلی درخشان‌ترین و ماندگارترین صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی و سرشار از زیباترین صحنه‌های ایثار، فداکاری، جانفشانی و از خودگذشتگی فرزندان شایسته این ملت است.

وی بیان کرد: روزهایی شورانگیز و فراموش نشدنی که ملتی یکدل و متحد و با تأسی به آرمان ظلم ستیزی مکتب عاشورا و با انگیزه دفاع از اصول و ارزش‌ها و کیان اسلامی، بیرق جهاد و شهادت برافراشته و شجاعانه در برابر جبهه کفر و استکبار ایستادگی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت گرامیداشت تاریخ هشت ساله دفاع مقدس حتی در این شرایط امروز جامعه، افزود: شهادت طلبی در راه ایمان و عقیده مهم‌ترین عنصر اساسی در قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و این عنصر متعالی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس عامل پیروزی جمهوری اسلامی در برابر تمامی قدرت های پوشالی جهان شد.

این مسؤول با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و آموزه‌های آن، ادامه داد: هنر جمهوری اسلامی، هنر مقاومت است و امروز جمهوری اسلامی توانسته است با همین گفتمان در بین کشورهای منطقه و جهان محبوبیت کسب کند و بسیاری از کشورهای مسلمان در  منطقه امروز به جبهه مقاومت پیوسته‌اند و در مقابل قدرت‌های پوشالی جهان و دخالت‌های آنان در منطقه ایستادگی و مبارزه می‌کنند.

شکریان‌امیری بیان کرد: دوران طلایی دفاع مقدس و ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و ملت رزمنده ایران اسلامی الگوی علمی و عملی بی‌نظیر و در نوع خود کم نظیری شد تا همه ملت‌های آزاده اوج خودباوری را شاهد باشند که چگونه ملت مسلمان ایران در آغاز انقلاب با دست‌های خالی و تکیه به قدرت الهی در آزمون دفاع مقدس توانست ابهت غرب و شرق را در هم بشکند و از یوغ خودباختگی خود را نجات دهد.

وی تصریح کرد: دفاع هشت ساله و مقدس رزمندگان جان برکف ایران اسلامی تجلی درس‌پذیری و الگو گیری از قیام خونین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است و این فرهنگ امروز هم به برکت مجاهدت‌ها و خون شهداء به ویژه شهیدان سرافراز و نامی چون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه شهدای مدافع حرم و وطن در جهان چشم نوازی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر تبیین دستاوردهای جنگ هشت ساله و گفتمان مقاومت و پایداری، خاطرنشان کرد: ایثار و شهادت هنر گفتمان مقاومت است و این مفاهیم ،مهم ترین مولفه تاثیرگذار در پیروزی رزمندگان انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله بود و دفاع مقدس یک هویت ملی و تاریخ ساز انقلاب اسلامی است.

این مسؤول تاکید کرد: جمهوری اسلامی با تاسی از این فرهنگ در مقابل بزرگترین اجماع قدرت‌های پوشالی جهان ایستاد و در مقابل آنان پیروز شد و امروز هم با همین فرهنگ جمهوری اسلامی امن ترین و مقتدرترین کشور منطقه و حتی جهان است.

شکریان گفت: دفاعی جانانه و مبتنی بر تفکرات اعتقادی و ارزشی که ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، عزم و اراده جدی و تسلیم ناپذیری این ملت در برابر هر گونه تجاوز و زورگویی را به جهانیان نشان داد.

انتهای پیام/86018/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول