اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وقتی کمک کردن به محرومان، دغدغه می‌شود/ از راه‌اندازی کارگاه خیاطی تا اعطای وام بدون بهره به نیازمندان

فردی با راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی، بیرون بر، پیش‌دبستانی و... در محله محروم مهدی‌آباد شیراز تنها افراد نیازمند این منطقه را به کار گرفته است.

وقتی کمک کردن به محرومان، دغدغه می‌شود/ از راه‌اندازی کارگاه خیاطی تا اعطای وام بدون بهره به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین سلیمی از همان دوران کودکی پر جنب‌وجوش و دغدغه‌مند بود، به‌گونه‌ای که در سن ۱۴ سالگی مدیر کانون فرهنگی محله مهدی‌آباد شد و چهار سال بعد هیئتی مذهبی را در همان محل تأسیس کرد.

 وی هر چه بیشتر پیش می‌رفت به دغدغه‌هایش افزوده شده که این سبب می‌شد در محله محروم خود گام‌های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی بردارد.

سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از اقدامات صورت گرفته در محله مهدی‌آباد به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه و پرداخت وام بدون بهره به نیازمندان، تأسیس باشگاه ورزشی و ثبت‌نام کودکان و نوجوانان نیازمند به‌صورت رایگان و انجام کارهای تربیتی روی ورزشکاران اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: کارگاه خیاطی را نیز راه انداخته و با آموزش به زنان سرپرست خانوار و بد‌سرپرست نیازمندی که خود، آنها را شناسایی کردیم، همان زنان را در کارگاه به کار گرفتیم.

این کارآفرین مهدی‌آبادی در ادامه به راه‌اندازی کارگاه دوخت ماسک  با حمایت یک خیر در ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در این کارگاه نیز ۱۲ نوجوان و هشت بزرگسال نیازمند مشغول به کار هستند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۸۰ هزار عدد ماسک در مناطق جنوب شهر شیراز روستاها، هیئات مذهبی، کارگاه‌های جهادی و... توزیع کردیم.

سلیمی در ادامه گفتگو با فارس عنوان کرد: همچنین با همکاری گروه‌های جهادی خیریه‌ای در حرم امامزاده سید صادق(ع)، ۶۰۰ خانواده نیازمند را تحت پوشش داریم که در ایام کرونا درخواست‌ها بسیار زیاد شده که در حال تحقیق روی آن خانواده‌ها نیز هستیم.

وی افزود: از آغاز کرونا تاکنون بالای ۳ هزار بسته معیشتی و بن تهیه لباس بین خانواده‌ها توزیع و هفته گذشته نیز با کمک اداره اوقاف ۱۵۰ کارت هدیه ۳۵۰ هزار تومانی به خانواده‌های اولویت‌دار دادیم.

این فعال فرهنگی و اجتماعی به راه‌اندازی پیش‌دبستانی قرآنی و ثبت‌نام افراد نیازمند به‌صورت رایگان و نیم‌بها و به‌کارگیری ۵ نیرو در این مکان، تأسیس یک کارگاه فرهنگی و همچنین موسسه قرآنی نیز اشاره کرد.

سلیمی عنوان کرد: با راه‌اندازی یک بیرون بر که آن کار شخصی و منبع درآمد خودم است نیز از افراد نیازمند استفاده و به کار گرفتم.

وی در ادامه با بیان اینکه محله مهدی‌آباد با جمعیت ۴۰ هزار نفری فاقد دبیرستان پسرانه است، مطرح کرد: زمینی برای ساخت مدرسه داریم که با کمک خیرین می‌توان با ساخت مدرسه در این منطقه محروم به عدم طی کردن مسافتی طولانی توسط پسران دبیرستانی این منطقه برای رفتن به مدرسه در محله‌های دیگر کمک کرد.

سلیمی همچنین با اشاره به اینکه زمین دیگری را نیز برای راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و اشتغال‌زایی برای نیازمندان نیز داریم، اضافه کرد: این منطقه جوانان مستعد بسیار زیادی دارد که با حمایت و کمک خیران و دستگاه‌های مربوطه می‌توان از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/ن/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول