اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نیمی از مأموریت‌های اورژانس هوایی مربوط به حوادث ترافیکی است

رئیس اورژانس هوایی کشور در بجنورد گفت: براساس آمارهای به‌دست آمده ۵۰ درصد مأموریت‌های اورژانس‌های هوایی مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

نیمی از مأموریت‌های اورژانس هوایی مربوط به حوادث ترافیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد سرور در جمع خبرنگاران طی سفر به خراسان شمالی اظهار کرد: اورژانس هوایی این استان به‌عنوان آخرین مرکز کشور طی هفته آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اورژانس هوایی در کشور اظهار کرد: خدمات ارائه‌شده از سوی اورژانس هوایی، به‌روز، پیچیده و خاص بوده و نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف است.

رئیس اورژانس هوایی کشور همچنین از خدمات‌رسانی به ۶۰۰ هزار نفر در حوادث ترافیکی خبر داد و گفت: براساس آمارهای به‌دست آمده ۵۰ درصد مأموریت‌های اورژانس‌های هوایی مربوط به حوادث ترافیکی بوده و پس‌ازآن سکته‌های قلبی، مغزی و همچنین رسیدگی به مادران باردار در رده‌های بعدی فراوانی خدمات اورژانس هوایی قرار دارند.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد پدهای نشست‌وبرخاست هلیکوپتر در نقاط مهم استان گفت: نقاط پرخطر و حادثه خیر جاده‌ای، تفرجگاه‌ها و اماکن مذهبی از جمله محل‌های موردنیاز برای محل فرود اورژانس هوایی است.

سرور ارائه خدمات اورژانس هوایی را بسیار گران‌قیمت توصیف کرد و افزود: این اقدام برای خدمات خاص و تقاضاهای مهم انجام‌پذیر است و نمی‌توان برای هر درخواستی اقدام به استفاده از اورژانس هوایی کرد.

وی در انتها از انجام بالغ‌بر ۲۲ هزار مأموریت هوایی خبر داد و گفت: بیش از ۳۲ هزار بیمار با وضعیت بحرانی توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال داده‌شده‌اند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول