اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پایتخت مبل و منبت کشور؛ میزبان کمیسیون کشاورزی مجلس

«ملایر» پایتخت مبل و منبت کشور میزبان ۱۸ عضو کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است که بازدید از ظرفیت‌های موجود در کارگاه‌ها و بازار مبل و منبت ملایر بخش کوچگی از این سفر به شمار می‌رود.

پایتخت مبل و منبت کشور؛ میزبان کمیسیون کشاورزی مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز ملایر میزبان ۱۸ عضو کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است که در این سفر معاونان وزیر جهاد کشاورزی، معاون آبخیزداری و معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور دارند که بازدید از ظرفیت‌های موجود در کارگاه‌ها و بازار مبل و منبت ملایر بخشی از برنامه این سفر به شمار می‌رود.

گرچه ملایر را با نام انگور و کشمش می‌شناختند اما در سال‌های اخیر این شهرستان توانسته نام و آوازه دیگری را برای خود رقم بزند به طوری که سال گذشته شهرستان به عنوان «پایتخت مبل و منبت کشور» انتخاب شد.

علت انتخاب ملایر هم برای قدمت زیاد تولید مبل و منبت در این شهرستان و هم تعداد زیاد کارگاه‌ها و میزان اشتغال بالا در این حوزه بود.
در این شهرستان با چوب‌های راش، گردو، چنار، انواع مبل و منبت در سه نوع مصری، کلاسیک و مدرن و با سبک‌های گل درشت، گل ریز، انگلیسی، پشت بیضی، خرچنگی، متکایی، دسته چوبی، نیلوفری، سوزنی، سه بعدی ،کلاسیک، استیل و راحتی تولید و به بازار عرضه می‌شود. البته باید به مبل و منبت‌ها، سایر مصنوعات همچون میز غذاخوری، میز مطالعه، صندلی، تختخواب و آثار تزئینی را هم اضافه کرد.

در این شهرستان سالانه حدود ۶۰ هزار سرویس مبل و منبت تولید می‌شود که حدود ۶۰ درصد تولید مبل و منبت کشور را دربرمی‌گیرد که این رقم خود گویای جایگاه تولید ملایر در کشور است.

مسئولان شهرستان ملایر در طول چند سال گذشته توانسته‌اند با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب سهم قابل توجهی از بازار را نصیب خود کنند.

 

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول