اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طرح جمعیت و خانواده در چارچوب قوانین موقت بررسی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخصوص‌ طرح جمعیت و تعالی خانواده که به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رفته است، گفت: این طرح سابقه نزدیک به ده ساله دارد و دو مرتبه در دوره‌های قبلی مجلس نیز مطرح شده اما به سامان نرسیده است.

طرح جمعیت و خانواده در چارچوب قوانین موقت بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام حسین میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص‌ طرح جمعیت و تعالی خانواده که به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رفته است، اظهار داشت: این طرح سابقه نزدیک به ده ساله دارد و دو مرتبه در دوره‌های قبلی مجلس نیز مطرح شده اما به سامان نرسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا اینکه نمایندگان پیشین که طرح را پیگیری می‌کردند، طرح جدیدی را نوشتند و ابتدای این مجلس ارائه کردند که من نیز یکی از امضا کنندگان طرح بودم.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ ماده از حدود ۶۰ ماده مطرح شده، به تصویب کمیسیون نیز رسیده است، البته به تصویب کمیسیون رسیدن به معنی تصویب نهایی طرح نیست، بلکه ممکن است هنگام ورود به مجلس شرایط دیگری پیدا کند.

میرزایی بیان داشت: برای آن که تسریع بیشتری اتفاق افتد، تصمیم گرفتند که این طرح را اصطلاحاً اصل ۸۵ای کنند، اصل ۸۵ قانون اساسی درباره قوانین موقت صحبت می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: یعنی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به یک قانون موقت، که طی آن اجرا شود، نقاط قوت و ضعف پیدا شود تا در صورتی که خواستند دائمی شود با رفع مشکلات آن انجام شود؛ با این کار احتمال و سرعت تصویب آن در صحن علنی شرایط بهتری پیدا می‌کند.

وی پیرامون انتشار اطلاعیه‌ای از سوی دفتر خود در خصوص‌ سند ۲۰۳۰، عنوان کرد: پس از فرمایش مقام معظم رهبری درباره طرح ۲۰۳۰ که ۱۷ بند دارد و برخی از بندها با فرهنگ و قوانین ما مشکل دارد، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در کمیته فرهنگی تصمیم گرفت این مسأله را پیگیری کند.

میرزایی ادامه داد: پرونده‌ای برای آن تشکیل شد که مسؤول بررسی پرونده ۲۰۳۰ در کمیسیون برعهده من است، به این خاطر درخواست کردیم که هر کس مصادیقی از اجرای سند ۲۰۳۰ را که مغایر با فرهنگ ما است، سراغ دارد به دست ما برساند تا بتوانیم با بررسی‌ها و پیگیری‌ها به یک نقطه قابل قبولی در کمیسیون اصل نود برسیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول