اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمک مؤمنانه به ایستگاه مدارس رسید/ اهدای ۲۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان اصفهانی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان گفت: بیش از ۲ هزار بسته لوازم التحریر آماده شده و هفته آینده تقدیم خانواده‌های نیازمند خواهد شد، این جلوه‌ای از رزمایش کمک مؤمنانه در این برهه از زمان است.

کمک مؤمنانه به ایستگاه مدارس رسید/ اهدای ۲۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا نظریان پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک رزمایش مؤمنانه تهیه و توزیع ۲ هزار قلم لوازم التحریر اظهار کرد: این جلوه‌ای از رزمایش کمک مؤمنانه در این برهه از زمان است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان ادامه داد: اگر کاوشی در فرهنگ و ادبیات سرزمین‌مان و سیره اولیای خداوند انجام شود، خواهیم دید که فارغ از ملاحظات حقوقی، معنوی و دینی سفارش بسیار زیادی به پیام برابری، همدردی و کمک به هم نوعان شده است.

وی یادآور شد: در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این تصویری که امروز دیده می‌شود، جلوه‌ای از شور و شعور مردم فهیم و خیر است که در آغاز رویش فصل مهر و مهربانی، به یاری خانواده‌های نیازمند پرداخته‌اند و هدفی جز رضایت الهی و نشاندن لبخند بر لب هم‌نوعان خود ندارند.

رضایت الهی و نشاندن لبخند بر لب هم‌نوعان هدف است

نظریان با اشاره به جزییات این طرح ابراز کرد: رزمایش امروز، سومین مرحله است که نخستین مرحله آن از ابتدا اسفند ماه آغاز شد و بیش از هزار قطعه هدیه به ارزش ۱۵۰ هزار تومان تقدیم خانواده‌های نیازمند شد، مرحله دوم توزیع بسته‌های معیشتی بود که بیش از ۶۰۰ بسته توزیع شد و امروز بیش از ۲ هزار بسته لوازم التحریر آماده شده و هفته آینده تقدیم خانواده‌های نیازمند خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان تأکید کرد: اقدامات آموزش و پرورش بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا پیگیری می‌شود و با توجه به شرایط بحران فعلی، اختیار با خانواده‌ها است و براساس میزان حضور دانش آموزان، درب‌های همه مدارس با حضور کادر آموزشی و همچنین رعایت موارد بهداشتی به روی دانش‌آموزان باز است.

وی با تأکید بر اولویت سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند، معلمان ملزم به آموزش به صورت حضوری خواهند بود و در غیر این صورت، آمورزش مجازی اتفاق می‌افتد که برنامه‌ریزی و تلاش‌ها برای دو نوع آموزش در نظر گرفته شده است، بنابراین اولویت اول ما حفظ سلامت کادر آموزشی و دانش‌آموزان است که این موضوع برای مواقع حضور، با انجام کامل پروتکل‌ها صورت خواهد گرفت.

ریشه‌داری فرهنگ نوع‌دوستی در ایران اسلامی

در ادامه این نشست خبری، احمد قریشی با اشاره به ریشه‌داری فرهنگ نوع دوستی و فرهنگ مردم ایران و همچنین نفوذ آن در دنیا بیان داشت: اگر به هر دلیلی اتفاقی برای مردم بیافتد، این فرهنگ ایران اسلامی است که حتی اگر سفره ضعیف و کوچکی هم داشته باشند، همان را با هم نوع خود تقسیم می‌کنند و ما این موارد را در حوادث گوناگون بسیار دیده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت امام حسین(ع) یادآورشد: با گسترش انتشار این ویروس، همه مردم ایران و دنیا شاهد بودند کشورهایی که مدعی آزادی بیان، حقوق بشر و... هستند، اقلام و لوازم بهداشتی را از یکدیگر می‌دزدیدند اما در کشور ما و با دستور رهبر انقلاب، تمام مساجد، پایگاه های بسیج و... مرکزی شد برای کمک به همدیگر و این موضوع همه دنیا را به حیرت واداشت.

وی اذعان کرد: بعد از دستور رهبر انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش مومنانه، این رزمایش به صورت رسمی آغاز شد و تا الان ادامه دارد که از تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده آغاز و با توزیع بسته‌های معیشتی و امروز هم در ابتدای سال تحصیلی، با توزیع لوازم التحریر ادامه دارد.

غفلت از جامعه فرهنگی در بحث مقابله با کرونا

در بخش دیگری از این نشست خبری علی پیمان‌صفت به بیان مغفول ماندن جامعه فرهنگی در مقابله با کرونا پرداخته و عنوان کرد: از اسفند سال گذشته تا به امروز، خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس، کادر درمانی کرونا بوده و هستند اما در این میان جمعی بسیار مغفول مانده‌اند و نامی از آن ها برده نشد و آن جامعه فرهنگی هستند، زحمتی که این دوستان متحمل شده‌اند، ناشی از روحیه جهادی و باور انقلابی آن‌ها است که نگذاشتند به این پرچم علم و دانش خدشه‌ای وارد شود.

مسؤول بسیج فرهنگیان سپاه صاحب الزمان افزود: از ماه شعبان تا کنون در دو مرحله شاهد اجرا رزمایش مومنانه بوده‌ایم، مرحله نخست در بسیج دانش آموزی که در ماه رمضان بود، نزدیک ۴میلیارد تن اقلام جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد، در حالی که پیش‌بینی ما نهایتاً ۲ میلیارد تن بود و در مرحله دوم توسط سازمان بسیج فرهنگیان استان اصفهان، قریب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقلام جمع‌آوری و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

وی تصریح کرد: این همان روحیه و منش انقلابی و جهادی و همدلی مردم و خیران ما است که رهبر انقلاب هم بارها بر آن تأکید داشته‌اند، در بین تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها هم شاهد این حرکت هستیم و امیدواریم شاهد روزی باشیم که آن‌چنان بحث مواسات در جامعه گسترش پیدا کرده باشد که دیگر نیازمندی نداشته باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول