اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نظارت صرف در حوزه مقابله با کرونا پاسخگو نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در حوزه مقابله با کرونا دیگر نظارت صرف پاسخگو نیست و باید به شکل عملیاتی و میدانی برای مبارزه با این بیماری اقدام کرد.

نظارت صرف در حوزه مقابله با کرونا پاسخگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ستاد مقابله با کرونا، گفت: در مقابله با بیماری کرونا و نظارت بر اصناف، بازار، واحدهای تولیدی، مطب‌ها، ادارات و دستگاه‌ها باید با نهیب، تهدید، برخورد، جریمه و اقدام عملیاتی ورود کرد تا بتوان بر این بیماری پیروز شد.

این مسؤول با بیان اینکه متاسفانه کنترل‌ها و نظارت‌ها شل و ضعیف شده است، افزود: در حوزه نظارت‌ها باید بی رحمِ بی رحم برخورد کرد چون جان و سلامتی مردم و شهروندان بسیار مهم است و نباید در این زمینه کوتاهی کرد.

وی اضافه کرد: ادارات دولتی، بانک‌ها و نانوایی‌ها باید بدانند اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل و پلمب خواهند شد و هر فردی از شهروندان تا مسوولان هم رعایت نکنند باید به عنوان متخلف مجازات شوند.

حبیبی ادامه داد: اگر این فرهنگ در جامعه جا بیفتد یقیناً می‌توانیم با کرونا مقابله کنیم در غیر این صورت، خسارات و تلفات زیادی به جامعه تحمیل خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها و مرگ و میرهای کرونا در استان، افزود: در این شرایط خاص، ما باید برنامه ریزی و تصمیم گیری ویژه داشته باشیم چون با برنامه ریزی و نوع نگاه فعلی کرونا عقب نشینی نمی‌کند.

معاون استاندار گفت: احساس می‌کنیم مدیران فقط مراقب خود هستند و هر مدیری، خود را در چهارچوب دفتر اداری محبوس کرده و از خود محافظت می‌نماید.

وی اضافه کرد: این درحالی است که رانندگان تاکسی، فروشنده‌ها، اصناف، بازاریان و مدیران همه در مقابل این بیماری مسوولیت اجتماعی دارند و نباید تنها به فکر محافظت از خود در برابر کرونا باشند.

این مسؤول گفت: در پیشگیری و مقابله با کرونا باید میدانی و عملیاتی عمل کرد چون صرف نظارت، دیگر کارساز و کارگر نیست.

حبیبی گفت: هر فردی در هر جایگاهی باید متناسب با حیطه کاری خود، مسوولیت‌ها و وظایف مشخص شده را دنبال و پیگیری کند و صرف گزارش دادن از نظارت‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: برخی از همکاران از کرونا فقط تعطیلی و دورکاری را یاد گرفته‌اند که آن هم چاره کار نبوده و مشکل گشا نیست.

معاون استاندار با تاکید بر افزایش نظارت‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: در حوزه بازار باید متولیان آن از سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف پاسخگو باشند که چه اقدام پیشگیرانه‌ای را برای کنترل و مدیریت کرونا در بازار انجام داده‌اند.

وی با ابراز گلایه از نظارت‌های ضعیف در حوزه کرونا، گفت: از صدا و سیما، دستگاه قضا و اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم که در این حوزه پای کار بودند ولی بقیه دستگاه‌ها واقعاً به وظیفه خود خوب عمل نکرده‌اند.

این مسوول گفت: جایگاه‌های پمپ بنزین، متولیان و مسوولان خاص دارد و باید پاسخگو باشند که آیا تمامی این جایگاه‌ها از دستکش و کارتخوان استفاده می‌کنند و آیا یک یا دو جایگاه را تعطیل کرده‌اند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ مطب در استان داریم و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که با چند مورد از آنها برخورد کرده، چون بیشترین میزان نارضایتی به دلیل فضای کوچک و نوبت دهی حضوری از مطب‌ها است.

حبیبی گفت: بر واحدهای تولیدی هم باید نظارت بیشتری شود و نباید مسوولان و مدیران با عادی انگاری و بی تفاوتی از کنار کرونا بگذرند.

معاون استاندار افزود: کنترل آیتم‌های بهداشتی باید روزانه باشند و دستگاه‌ها نیز گزارش بازرسی و نظارت‌ها را مستمر و منظم ارسال کنند چون یک روز عقب نشینی در مقابل کرونا ۱۴ روز هزینه و تاوان در پی دارد.

.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول