اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دیار عالمان و بزرگان مصمم در مسیر دانایی و توانایی

بردخون با پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان همواره از جایگاه مهم و تأثیرگذاری در استان و کشور برخوردار بوده و فرزندان این دیار گهرخیز چون ستاره‌ای روشن در آسمان بیکران کشور ایران می‌درخشند و با این باور، دانش آموزان منطقه برای فتح قله‌های موفقیت از همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

دیار عالمان و بزرگان مصمم در مسیر دانایی و توانایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، بخش بردخون با جمعیت بیش از 12 هزار نفر در 45 کیلومتری مرکز شهرستان و 135 کلیومتری مرکز استان واقع شده و بیش از دو هزار و 500 دانش آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی دارد.

بردخون با پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشان همواره از جایگاه مهم و تأثیرگذاری در استان و کشور برخوردار بوده و فرزندان این دیار گهرخیز چون ستاره‌ای روشن در آسمان بیکران کشور ایران می‌درخشند و با این باور، دانش آموزان منطقه برای فتح قله‌های موفقیت از همه داشته‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

امسال که سال تحصیلی را متفاوت از گذشته آغاز کرده‌ایم، مدیران، مسؤولان، خانواده‌ها و دانش آموزان به سهم خود تلاش کرده‌اند تا خطرات را کاهش دهند و سنگر علم و تحصیل، تعطیل نشود و همچنان فعال و پرجنب و جوش در مسیر دانایی و توانایی گام بردارد.

معلمان در جایگاه انبیا نشسته‌اند

امام جمعه بردخون با تقدیر از مدافعان سلامت و افسران دانایی گفت: دانش آموزان امانتی ارزشمند در دست معلمان هستند و معلمان نیز در جایگاه انبیاء نشسته‌اند و گفتار، رفتار و اعمالشان مورد توجه قرار می‌گیرد و باید به صورت عملی فعالیت کنند.

حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی افزود: معلمان الگوی جامعه هستند و مردم به ظاهر آنان نگاه می‌کنند و چگونگی ارتباطات معلمان و دانش آموزان را می‌بینند و نباید معلمان در فضای رسانه‌ای و مجازی درگیر مسائل غیرضروری شوند زیرا معلمان در جایگاه والایی قرار دارند و دامن‌زدن به مسائل حزبی و جناحی مناسب نیست.

وی با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها ابراز داشت: اولیا و خانواده‌ها فقط به فکر مسائل رفاهی و مادی نباشند و مسائل تربیتی را در اولویت زندگی خود قرار دهند و با آموزش و پرورش ارتباط مستمر داشته باشند و از مسائل روحی و تربیتی فرزندان خود غفلت نکنند.

دغدغه‌ها فقط مادیات نباشد

رکنی‌حسینی با بیان اینکه دغدغه‌ها را فقط مادیات قرار ندهیم، گفت: باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم تا بتوانند در ساختن فردای کشور نقش داشته باشند و به عنوان مدیرانی متعهد و متخصص نقش‌آفرینی کنند.

بخشدار بردخون نیز با تجلیل از نقش معلمان در کاهش نگرانی خانواده‌ها گفت: جذب سوادآموزان منطقه با مشارکت مردم و مسؤولان ادامه پیدا کند و از همه توان و امکانات خود برای رفع معضل بی‌سوادی در بخش تلاش کنیم.

علی اخلاقی با تأکید بر حمایت از خانواده‌هایی که دانش آموزان ترک تحصیلی دارند، افزود: معلمی جایگاه مهمی دارد و مسؤولان کشوری نگاهی بلند و مسؤولانه دارند که این نشان از اهمیت و تأثیر معلمی در جامعه است.

رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اضافه کرد: نباید حساسیت موضوع کرونا را کوچک و ساده بگیریم بلکه باید مانند گذشته و شاید بیشتر از قبل نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنیم و بدانیم که کار معلمان در این وضعیت بسیار سخت و دشوار شده  و در خط اول جبهه مبارزه با جهل قرار دارند.

پیگیری زیرساخت‌های اینترنت بخش

وی با تأکید بر بازدید مستمر از مدارس ادامه داد: زیرساخت‌های اینترنت در شهر و روستاهای بخش پیگیری شده که امیدواریم به سرانجام مناسبی برسد و با تعامل و همکاری شهرداری و دهیاری‌ها، نیروهای خدماتی در مدارس به کار گرفته شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز با اشاره به بازگشایی مدارس منطقه گفت: تعطیلی مدارس آسان‌ترین کار ممکن بود اما با تلاش و مشارکت فرهنگیان، مدارس، مردم و مسؤولان زمینه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را فراهم کردیم.

ظهیر محمودی افزود: با تصمیم وزارت آموزش و پرورش نحوه آموزش در مدارس به شورای مدرسه واگذار شد و آنان بر اساس صلاحدید با اولویت آموزش حضوری، آموزش مجازی و غیرحضوری را انتخاب کردند که از طریق سامانه شاد انجام می‌گیرد.

جمع‌آوری آبخوری و بوفه مدارس

وی اضافه کرد: ضدعفونی مدارس و کلاس‌های درس، جمع‌آوری آبخوری و بوفه‌های مدارس، تهویه مناسب کلاس‌ها، کاهش زمان کلاس‌ها، گروه‌بندی بچه‌ها و تجهیز مدارس به مواد بهداشتی گوشه‌ای از اقدامات برای کاهش خطرات ویروس کرونا بوده است.

محمودی از همکاری بخش بهداشت و درمان، ادارات و دهیاری‌ها تقدیر کرد و ابراز داشت: نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر هستیم و انتظار داریم در زمینه تجهیزات و امکانات بهداشتی حمایت صورت گیرد تا سال تحصیلی به صورت شایسته و بدون دغدغه به پایان رسد و سلامتی دانش آموزان و معلمان حفظ شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه در برابر تلاش‌ها و فعالیت‌های معلمان و مدیران تعظیم می‌کنیم، گفت: برخی روستاها زیرساخت‌های مناسبی در زمینه اینترنت ندارند که امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها  دغدغه آموزشی مدارس رفع شود و به کمبودهای نیروی خدماتی مدارس نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی

مرتضی احمدی سرپرست مرکز جامع سلامت شهید یوسف بردستانی بردخون نیز گفت: خانواده‌ها، دانش آموزان و متولیان مدارس ضوابط بهداشتی را رعایت کنند و از وسایل حفاظت فردی بهره ببرند و برای شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و تغذیه مناسب دانش آموزان غفلت نکنند.

علم، علم‌آموزی و علم‌گستری از موضوعاتی است که همواره مورد توجه و تأکید اسلام و اولیای دین بوده و انقلاب اسلامی نیز با تمرکز بر معارف و آموزه‌های اسلامی و تبعیت از سنت نبوی، به صورت مستمر به موضوع دانش و اهمیت علم‌آموزی در حوزه‌های مختلف توجه کرده است.

امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توجه  و تأکیدات زیادی بر کسب دانش داشته‌اند و بزرگان دینی و سیاسی گرایش به علم را بسیار سفارش کرده‌اند و بر این اساس تلاش بر فعالیت مراکز علمی بوده  و بازگشایی مدارس در سال جدید نیز در این راستا صورت گرفت و منطقه بردخون به عنوان یکی از کانون‌های مهم علمی استان، تلاش‌های زیادی برای فعالیت دوباره مدارس داشته که امیدواریم با کمترین خطر شاهد شکوفایی فرزندان این دیار باشیم.

گزارش: نامجو زحمتکش

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول