اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کمبود 19 هزار معلم در سال تحصیلی1399-1400 در خراسان رضوی

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کمبود 19 هزار معلم در سال تحصیلی1399-1400 در این استان خبر داد.

کمبود 19 هزار معلم در سال تحصیلی1399-1400 در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، رضا صابری تولایی امروز در مراسم معارفه مدیر آموزش و پرورش این شهرستان که در این اداره برگزار شد، با بیان اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خراسان رضوی اجرا و رعایت می‌شود، اظهار کرد: برای شروع سال تحصیلی جاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی 19 هزار معلم کمبود داشته که با برنامه‌ریزی انجام شده با استفاده از معلمین بازنشسته و پیشکسوت و نیز نیروهای حق التدریس این کمبود تا حدودی رفع شده است.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه معلمان و دانش آموزان با اعلام ستاد ملی کرونای کشور به صورت حضوری با زمان‌بندی انجام شده در مدارس فعالیت خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: ماندگاری ویروس کرونا در کشور در حال حاضر وجود دارد، بنابراین همه تمهیدات ما برگزاری آموزش به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق برنامه شاد انجام می‌شود و در این راستا مشکلی نداریم.

وی تاکید کرد: خانواده‌های دانش آموزان باید تمهیدات لازم را از لحاظ بهداشتی برای فرزندان خود در خانه و محیط رفت و آمد فراهم کنند، زیرا در حال حاضر نمی‌شود به خاطر کرونا تحصیل دانش آموزان را مورد غفلت قرار دهیم.

صابری تولایی با اشاره به استمرار تحصیل دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس، افزود: با همکاری انجمن اولیا و مربیان و اولیای مدارس، الزامی برای حضور دانش آموزان در کلاس نیست، ولی از آنجا که به صورت حضوری درک تحصیلی بیشتری را دانش آموزان دارند، بنابراین مدارس بهتر است به صورت حضوری برگزار شود.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بردسکن دارای 15 هزار دانش آموز با 220 مدرسه و یک هزار و 500 فرهنگی است، تصریح کرد: ظرفیت شبکه شاد طی دو روز گذشته در خراسان رضوی ارتقا داشته، بیشتر شهرستان‌ها و روستاهای این استان اینترنت دارند و دانش آموزان می‌توانند از ظرفیت شبکه شاد استفاده کنند.

وی بیان کرد: تمهیداتی توسط دولت صورت گرفته که توسط وزرات ارتباطات خدمات شبکه شاد به صورت رایگان در اختیار معلمین و دانش آموزان قرار بگیرد.

صابری تولایی متذکر شد: معلمین و دانش آموزان روستاهای دوردست که به هیچ شکلی دسترسی به اینترنت ندارند، می‌توانند از آموزش تلویزیونی یا جزوات راهبران آموزشی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد استفاده کرده تا از تحصیل باز نمانند.

گفتنی است؛ در این مراسم مسؤولیت مدیریت آموزش و پرورش بردسکن به علی چراغیان داده شد و از زحمات سرپرست این اداره تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول