اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح سفره مهربانی/همت خادمیاران در کمک به محرومان

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران گفت: خادمیاران رضوی نیز در این برهه از زمان برای رفع محرومیت در زمینه تهیه مایحتاج خانوارهای بی‌بضاعت تلاش و همتی مضاعف داشتند.

اجرای طرح سفره مهربانی/همت خادمیاران در کمک به محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان امل، سهیل صالحی صبح امروز در گردهمایی آموزشی و توجیهی مسوولان کانون‌های موضوعی،تخصصی و محلی دفتر مرکزی کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آمل با تشریح تشکیلات خادمیاری و اهمیت فعالیت در بخش محرومتن و فقرا، اظهار کرد: خادم‌یاران افتخاری امام رضا(ع) به نیت امام مهربانی‌ها و باهدف ترویج سیره منور رضوی به محرومین خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گسترش سبک زندگی رضوی را مهم‌ترین وظیفه خادمیاران رضوی در سراسر استان مازندران طریق الرضا(ع) دانست و افزود: خدمت به محرومان و مستمندان همواره بخشی از سیره حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) بوده و در این خصوص شایسته است همه شیعیان و محبین آن حضرت انفاق و دستگیری از محرومتن را جزء مهمی از سبک زندگی خود قرار دهند.

کارشناس امور خادم‌یاری دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در مازندران بابیان اینکه خادم‌یاران افتخاری حضرت ثامن‌الحجج(ع) در شهرستان‌ها و روستاهای استان خدمات در خور تحسینی در حوزه محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند و قدردان این تلاش بی‌شائبه آنها هستیم، گفت: همچنین در ایام کرونایی خادمیاران برای کمک به کادر درمانی، بهبود بیماران کرونایی و کمک به قطع زنجیره ابتلا به این ویروس منحوس خدمات شایسته‌ای نظیر تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن عمومی، منازل مردم و... در کارنامه خدمتی خود ثبت و درج کردند.

صالحی به فداکاری‌های کادر درمان و مدافعان سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی نیز در این برهه از زمان برای رفع محرومیت در زمینه تهیه مایحتاج خانوارهای بی‌بضاعت تلاش و همتی مضاعف داشتند.

وی در ادامه این دوره آموزشی در خصوص نحوه ورود به سامانه از طریق گوشی‌های همراه، نحوه تائید اطلاعات فردی، آموزش در سامانه و نحوه دادن آزمون، انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، انتخاب کشیک حرم و رزرو خدمت و نحوه ارزیابی، گزارش‌نویسی و ... در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی آموزش‌های لازم را ارائه دادند.
کارشناس خادمیاری دفتر آستان قدس رضوی در مازندران افزود: خادمیارانی که در عرصه خدمتی خود فعالیت ندارند و همچنین ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری موردتوجه این افراد نیست به‌زودی تعیین وضعیت خواهند شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به نظام‌نامه نوین کانون‌های خدمت رضوی  اشاره کرد و گفت: با توجه به‌نظام نامه جدید کانون‌های خدمت رضوی می‌توانند تحت عنوان یاور رضوی باهمت و پشتکار حداکثری در میادین مختلف اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و ... خدمات ارزنده‌ای به اقشار مختلف به‌ویژه نیازمندان و افراد کم برخوردار ارائه دهند.
صالحی همچنین به راه‌اندازی طرح جشنواره خدمت در حوزه خادمیاری اشاره و بیان کرد: این جشنواره به این منظور راه‌اندازی شده است تا خادمیاران فعالیت‌های الگویی ارائه دهند و آن را در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت کنند.

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران تعداد آثار ارسالی خادمیاران رضوی استان به نخستین جشنواره خدمت را هزار و ۱۳۶ مورد اعلام کرد و یادآور شد: مازندران در این جشنواره موفق به کسب جایگاه سوم کشور شده است.
وی از اعلام فراخوان دومین جشنواره خدمت خبر داد و از خادمیاران رضوی خواست تا با ارائه و ثبت الگوها و ایده‌های نو و خلاق در این جشنواره، به هرچه پویاتر شدن فعالیت خادمیاران رضوی کمک کنند.

صالحی به همت والای خادمیاران رضوی استان برای لبیک به منویات رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی اشاره کرد و افزود: خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) در این خطه با پویش‌هایی نظیر سفره مهربانی، توزیع تبرکات رضوی، نسیم مهر رضوی وسایر بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

وی از اجرای طرح سفره مهربانی ۳خبر داد و گفت: این طرح در قالب توزیع غذای تبرک، بسته‌های معیشتی و سایر باهدف ترویج سبک و سیره رضوی در جامعه اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول