اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش رام الله به اظهارات سفیر آمریکا علیه «محمود عباس»

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در تل‌آویو علیه رئیس این تشکیلات ضمن محکوم کردن آن، تأکید کرد که این اظهارات بیانگر «ورشکستگی سیاسی» آمریکا است.

واکنش رام الله به اظهارات سفیر آمریکا علیه «محمود عباس»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، در واپسین ساعات روز پنجشنبه، به اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل‌‌آویو علیه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان واکنش نشان داد.

سفیر آمریکا، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل‌هیوم» گفته بود: «ما در حال حاضر به تغییر "دحلان" (عضو اخراجی جنبش فلسطینی فتح) با عباس می‌اندیشیم ولی مهندسی مجدّد رهبری فلسطین (تشکیلات خودگردان) برای ما هیچ نفعی ندارد».

طبق گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، محمد اشتیه طی بیانیه‌ای در این خصوص گفت، با آنکه ساعاتی بعد، این اظهارات پس گرفته شد آن هم به ادعای اینکه در نقل خبر خطایی رخ داده است؛ اما این اقدام در راستای طرحی «آمریکایی-صهیونیستی» است که بر کسی پوشیده نیست.

اشتیه اشاره دارد به اقدام روزنامه صهیونیستی یادشده در اصلاح خبر. اسرائیل هیوم ساعاتی پس از انتشار خبر سفیر آمریکا در خبری دیگر نوشت که اشتباهی در نقل اخبار رخ داده. درواقع سفیر آمریکا گفته است «ما به تغییر دحلان با عباس نمی‌اندیشیم».

اشتیه در ادامه با اشاره به طرح یادشده گفت که در این طرح برخی از عرب‌ها دست دارند که ادله، مواضع و سیاست‌هایی که هدف آنها ضربه زدن به مشروعیت رئیس محمود عباس  است، آن را رسوا کرده است.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان در ادامه تأکید کرد که این اقدامات به علت «پایداری»، «شجاعت» محمود عباس در دفاع از حقوق مردم، سرباز زدن او از پذیرش دیکته‌های واشنگتن، تل‌آویو و فشار برخی کشورهای عربی برای فروش حقوق ملی و مشروع مردم فلسطین در مقابل پول صورت گرفته است.

محمد اشتیه در ادامه با تمجید از محمود عباس، او را سمبل مبارزه مشروع دانست و تأکید کرد که این مردم فلسطین هستند که تصمیم می‌گیرند رهبر خودشان و در عین حال، رئیس‌شان را در قالب یک انتخابات آزادانه و بی‌طرف انتخاب کنند.

اشتیه همچنین تأکید کرد که اظهارات سفیر آمریکا به مثابه نوعی «ورشکستگی سیاسی» است که میزان قلدری دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» را در قبال حقوق ملی و مشروع مردم فلسطین و رهبری منتخب آنها نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت آمریکا در این طرح خود از برخی از اعراب بهره می‌گیرد، تأکید کرد که دولت آمریکا در توهم به‌ سر می‌برد اگر فکر می‌کند که می‌تواند اراده خود را به مردم فلسطین تحمیل کند.

اشتیه افزود که این اقدامات تنها پایبندی مردم فلسطین به «رئیس منتخب» و «رهبری مشروع‌شان» را بیشتر می‌کند تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان مطابق با قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول