اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

احداث بندهای کنترل سیلاب دروازه‌قرآن تحول بزرگی در پروژه‌های آبخیزداری است

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور از ایجاد پارک آبخیز در محدوده پروژه آبخیزداری دروازه قرآن شیراز خبر داد.

احداث بندهای کنترل سیلاب دروازه‌قرآن تحول بزرگی در پروژه‌های آبخیزداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور و هیئت همراه، روز گذشته از روند پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی احداث  بندهای کنترل سیلاب و تاخیری دروازه قرآن شیراز بازدید کردند.

ابوالقاسم حسین پور، درحاشیه این بازدید با ابراز رضایت از روند اجرای این پروژه و نیز مدیریت مطلوب و پیشرفت مناسب آن، گفت: این پروژه تحول بزرگی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری از اهداف و سیاست‌های مهم سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور است.

حسین‌پور با اعلام حمایت ویژه از پروژه بزرگ و تاثیرگذار حوزه آبخیز دروازه قران شیراز، افزود:در این راستا می‌توان با بهره‌گیری از عملیات بیومکانیکی و اجرای بانکت بندی علاوه بر کاهش میزان ورود رسوب به مخازن ونیز جلوگیری از فرسایش خاک ، میزان نفوذ‌پذیری آب به زمین را افزایش داد. 

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه با اشاره به راه اندازی و ایجاد پارک آبخیز مشرف بر این حوزه آبخیز گفت: با توجه به اهمیت توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و نیز کاهش مخاطرات سیل می‌توان با احداث پارک آبخیز در محدوده این پروژه علاوه بر مدیریت بهتر آن در توسعه فضاهای سبز و تفرجگاهی طبیعی نیز تلاش کرد.

وی استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های آبخیزداری را از اهداف و کارکردهای اصلی پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد و افزود :مدیریت و جامع‌نگری در پروژه‌های آبخیزداری اولویت اصلی ما در اجراست.

حسین‌پور در ادامه ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه پروژه‌های آبخیزداری اظهار داشت:خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات آبخیزداری مورد استقبال و اقبال عمومی قرار گرفته است و امیدواریم در سال جاری نیز با توجه به رویکردهای سازمان جنگل‌ها مبنی بر جهش تولید در این حوزه با تصویب اعتبارات بیشتر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی شاهد عملیاتی کردن بیشتر طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و اقدامات گسترده تر در این حوزه باشیم .

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تغذیه آبخوان‌ها و تقویت منابع آبی چاه ‌ها و قنوات نیز گفت: در حال حاضر دو هزار ۸۳۵ قنات تحت پوشش فعالیت‌های آبخیزداری کشور است و در بسیاری از مناطق  شاهد اثربخشی بسیاری از این پروژه‌ها در احیا و پرآب شدن چاه ها و قنوات بوده ایم.

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور در پایان با تاکید بر پیگیری و جذب اعتبارات لازم جهت پروژه‌های احیا و تعادل‌بخشی آبخوان‌های زیرزمینی خواستار جذب اعتبارات بیشتر جهت اجرای سریع‌تر پروژه‌های ناتمام آبخیزداری شد و گفت: جذب اعتبارات این حوزه امری بسیار مهم و حیاتی است و انتظار می‌رود در جهت جذب این اعتبارات در مدت زمان باقیمانده تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول