اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: با اقدامات یک‌جانبه اسرائیل هیچ صلحی در کار نخواهد بود

نخست‌وزیر اردن تأکید کرد که در صورتی که رژیم صهیونیستی به اقدامات یک‌جانبه خود ادامه دهد، دست یابی به صلح دائم و فراگیر امکان پذیر نخواهد بود.

اردن: با اقدامات یک‌جانبه اسرائیل هیچ صلحی در کار نخواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن، روز پنجشنبه، در گفت‌و‌گو با رادیو «حسنی» موضع اردن در قبال سازش با رژیم صهیونیستی را بیان کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، نخست‌وزیر اردن با تأکید بر این مسئله که موضع اَمان در قبال آرمان فلسطین «ثابت» است، گفت اردن «همیشه به صلح ایمان داشته و دارد».

عمر الرزاز در ادامه گفت که شاه این کشور «عبدالله دوم» «دائما بر این مسئله تأکید دارد که موضعش در قبال آرمان فلسطین ثابت است».

الرزاز ادامه داد: «به صلح عادلانه و دائم نخواهیم رسید و نبرد شدت خواهد گرفت، اگر اسرائیل به اقدامات یک جانبه خود ادامه دهد؛ همان اقداماتی که حقوق مشروع مردم فلسطین در ایجاد کشوری مستقل به پایتختی قدس اشغالی را نابود می‌کند. هر چیزی غیر از این ما را به صلح عادلانه و فراگیر نخواهد رساند».

این اظهارات درست پس از آن است که شامگاه روز سه‌شنبه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

امروز همچنین «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در ارتباط با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو گفت پنج کشور دیگر به صورت جدی امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کنند.

در ارتباط با این مسئله،‌ سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن رد سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو نمی‌توان مسأله فلسطین را حل و فصل کرد و ریشه مشکلات در اشغالگری این رژیم است (جزئیات بیشتر).

در عین حال،  «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) شامگاه روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی کانال «۱۲» تلوزیون این رژیم گفته بود که عادی‌سازی رسمی و قریب‌الوقوع با عربستان سعودی را دور از ذهن نمی‌داند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول