اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح نخستین دفتر گواهی مبدأ در بندر شهید باهنر

نخستین دفتر گواهی مبدا توسط اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر شهید باهنر افتتاح شد.

افتتاح نخستین دفتر گواهی مبدأ در بندر شهید باهنر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در حاشیه افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر که با حضور محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و سعیدی مدیر کل گمرک شهید باهنر و دیگر مسوولان  همراه بود، اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد فضا برای روان‌سازی فعالیت بازرگانان هستیم.

وی بیان داشت:  بنا داریم تا پایان سال این اقدام را به دیگر بنادر شرق تعمیم داده تا صادر کنندگان شرق استان نیز از ارائه خدمات اتاق در منطقه خود بهره مند شوند.

صفا گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس با پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدأ، به منظور یکپارچه سازی با اتاق‌های بین المللی، به خط مشی‌هایی در زمینه صدور گواهی مبدا دست خواهد یافت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در این مراسم از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه صادرات در این بندر قدردانی کرد و ابرازداشت: بعد مسافت از محل صدور گواهی مبدا واقع در اتاق بازرگانی بندرعباس تا محل بندر هموار مورد گلایه صادرگنندگان بود که امروز با مساعدت و تلاش های بی وقفه ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس شاهد افتتاح این دفتر و مطالبه به حق بازرگانان بودیم.

 محمدحسینی با اشاره به صدور میانگین بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ گواهی مبدا بیان داشت: در دو ماه آینده با الکترونیکی شدن سامانه استعلام، فقط با داشتن کد رهگیری گواهی از مبدا صادر و نیاز به ثبت کاغذی وجود ندارد.

مدیرکل گمرک شهید باهنر نیز در ادامه گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس برای راه اندازی این دفتر تلاش بی وقفه ای نمود که نشان دهنده عزم راسخ اتاق برای هموارسازی مسیر تجار و بازرگانان است.

حسین سعیدی بیان داشت: با این اقدام اتاق، صادرکنندگان می‌توانند شاهد تسریع در امورات مربوط به صادرات باشند.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول