اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

پاسخ «بله»و «خیر» در این بازی ممنوع است!/تمرین تمرکز با «آرینا»

بازی‌های رومیزی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیا می توانند برای ساعاتی شما را از فضای مجازی دور کرده و کمک کنند تا در کنار خانواده اوقات خوشی را سپری کنید.

پاسخ «بله»و «خیر» در این بازی ممنوع است!/تمرین تمرکز با «آرینا»

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام مهم دیگری که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری بارها به آن تأکید شده، دوری از اجتماعات است.

این کار احتمال قرارگیری افراد در معرض ویروس را کاهش می دهد و از بار سنگینی که در شرایط حاضر بر دوش نیروهای درمانی جامعه وجود دارد می کاهد، اما خیلی ها نمی دانند که کلافگی این روزها را چگونه جبران کنند.

بازی‌های رومیزی به عنوان یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیا می توانند برای ساعاتی شما را از فضای مجازی دور کرده و کمک کنند تا در کنار خانواده اوقات خوشی را سپری کنید.

فقط کافی است گزارش ما را بخوانید تا با یکی از این بازی های جذاب بیشتر آشنا شوید؛ آن وقت می توانید در خانه این بازی را با خانواده انجام دهید و یک نیم روز هیجان انگیز برای خود بسازید. 

«آرینا» یک بازی فکری تمرکزی در دسته بازی های رومیزی است که برای گروه سنی 12 به بالا طراحی شدهو از 2 تا 8 نفر می توانند آن را بازی کنند.

محتویات جعبه بازی

این بازی شامل 100 کارت سؤال و یک زنگ اعلان است و یک قانون خیلی ساده دارد، آن هم اینکه شما در جواب سؤال‌ها نباید از کلمات «آره» و «نه» استفاده کنید، همچنین استفاده از کلماتی همچون بله و خیر و هرگونه جواب مثبت و منفی در این بازی ممنوع است. شروع این بازی خیلی راحت است تنها کافی است تا همه کارت‌ها را بُر بزنید و زنگ بازی را هم کنار کارت‌ها در وسط زمین بگذارید.

 

شروع بازی

برای شروع، یک نفر باید کارت‌ها را بردارد و جلوی هر بازیکن یک کارت به سمت رو بگذارد، اولین نفری که کارت با علامت فلفل دستش آمد شروع‌کننده بازی می‌شود.

حالا فرد شروع‌کننده از روی دسته کارت ها، یک کارت سؤال برمی‌دارد که باید در بازی‌های دو نفر به بالا از نفر سمت چپ خودش پرسش را آغاز کند.

به محض اینکه بازیکن از کلمات ممنوعه استفاده کرد پرسشگر زنگ را می‌زند و کارت برای خودش برمی‌دارد اما در صورتی که پاسخگو تا سوال آخر مقاومت کرد و جواب‌ها را بدون خطا داد بعد از سؤال آخر زنگ را زده و کارت را مال خود می‌کند.

در واقع پاسخگوی این نوبت پرسشگر نوبت بعدی می‌شود و همین طور بازی ادامه پیدا می‌کند تا کارت‌ها تمام شود یا به تعدادی برسد که امکان شروع دور جدید بازی نباشد، در پایان هر کسی که کارت بیشتری به دست آورده باشد برنده بازی است.

 

کارت دور تند با علامت فلفل

شیوه دیگری از این بازی هم اینگونه است که 20 تا از کارت‌های بازی که علامت فلفل دارند در صورتی که به دست کسی برسد آن فرد می‌تواند بازی دور تند را انتخاب کند. هر کس که بخواهد برای دور تند داوطلب شود باید سریعاً دستش را روی زنگ بگذارد.

فرق کارت دور تند با کارت‌های عادی در این است که پاسخگو با هر جواب باید جواب سؤال‌های قبلی را هم تکرار کند مثلاً: «بپرسم»‌، «بپرس» امروز دوشنبه است «بپرس هست» و به همین ترتیب بازی را ادامه دهد.

اگر در دور تند پاسخگو مکث کرد شمارش معکوس از 10 تا یک آغاز می‌شود، امتیاز کارت دور تند برای پاسخگو دو برابر است یعنی اگر پرسشگر کارت دور تند را ببرد آن را به کارت‌هایش اضافه می‌کند اما در صورتی که پاسخگو آن را ببرد علاوه بر کارت دور تند یک کارت دیگر هم از روی دسته برمی‌دارد و دو کارت به کارت‌هایش اضافه می‌شود.

 

نکات مهم بازی

جواب‌ها در این بازی باید مرتبط باشد، مثلاً اگر از شما بپرسند خسته‌اید باید بدون گفتن بله یا نه بگویید من پر انرژی‌ام. یا هستم یا نیستم اما نمی‌توانید جواب‌های بی‌ربط بدهید مثلا در پاسخ به این سوال نمی‌توانید بگویید دلم پیتزا می‌خواهد.

پاسخگو نباید خیلی مکث کند، در واقع بعد از هر سؤال اگر پاسخگو بیشتر از سه ثانیه مکث کرد پرسشگر به همراه سایر بازیکنان باید شمارش معکوس را از 5 تا یک شروع کند.

همچنین پاسخ تکراری در این بازی ممنوع است و پاسخگو نمی‌تواند به طور تکراری در جواب از فعل جمله پرسشی استفاده کند، مثلاً در پاسخ به سوال کتاب می‌خوانی؟ جواب می‌خوانم یا در پاسخ به سوال چایی زیاد می‌خوری؟ جواب می‌خورم ممنوع است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول