اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فساد اقتصادی مقدمه فساد اخلاقی در جامعه است/ از گرانی‌های بی‌منطق تا هدف‌گذاری دشمن روی 4 کلید واژه

امام جمعه تبریز فساد اقتصادی را مقدمه فساد اخلاقی در جامعه دانست و گفت: وقتی برخی از مدیران و برخی از مردم مبتلا به فساد شدند به پایگاه دشمنان خارجی تبدیل می‌شود و دشمن بواسطه این پایگاه‌ها نقشه‌ها و توطئه‌های خود عملیاتی می‌کند.

فساد اقتصادی مقدمه فساد اخلاقی در جامعه است/ از گرانی‌های بی‌منطق تا هدف‌گذاری دشمن روی 4 کلید واژه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های اول نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز در ادامه بحث تحقق عدالت اجتماعی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مبارزه با فقر اولین شرط برای عدالتخواهی و وظیفه همگانی است و مختص قشر خاص نیست.

وی افزود:  مبارزه همگانی با فقر و رسیدگی به امور مستضعفین، اهداف عالی نظام اسلامی یعنی معنویت و تکامل روحی و تعامل اخلاقی را میسر می کند.

مبارزه با فساد یکی از راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است.

وی تصریح کرد: در اندیشه های رهبر معظم انقلاب فساد اقتصادی پنج ضرر به جامعه وارد تحمیل می‌کند.

امام جمعه تبریز خالی شدن بیت المال را یکی از ضررهای فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر با فساد اقتصادی مبارزه نشود، افراد صاحب سرمایه به جای تقبل کارهای پر زحمت تولید مشغول بند و بست و کارهای فساد انگیز می‌شوند.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه ضرر دوم این نوع فساد بازماندن کشور از فعالیت های اقتصادی است اظهار داشت : افراد مفسد در حوزه اقتصاد برای رسیدن به اهداف خود پرداخت و دریافت رشوه را در جامعه و افراد مسئول رواج می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : وقتی پول و لقمه حرام در بین مردم رایج شد گناه نیز رایج می‌شود و در واقع ضرر بعدی فساد مالی ، بروز فسادهای اخلاقی و جنسی در جامعه است.

 آل هاشم تاکید کرد: از منظر مقام معظم رهبری وقتی برخی از مدیران و برخی از مردم مبتلا به فساد شدند به پایگاه دشمنان خارجی تبدیل می‌شود و دشمن بواسطه این پایگاه‌ها نقشه‌ها و توطئه‌های خود عملیاتی می‌کند.

 

 وحدت راهکار مقابله با توطئه های دشمن

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دشمن برای یک سال آینده کشور نقشه هایی در سر دارد که راهکار مقابله با این توطئه ها وحدت و اتحاد ملی است.

آل هاشم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تمرکز تلاش های مذبوحانه دشمن بر چهار حوزه و کلید واژه اصلی استوار است گفت: دشمن برای یک سال آینده امنیت، سلامت، معیشت و وحدت ملی را مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: برای مقابله با توطئه های امنیتی دشمنان باید نیروهای مسلح را به بروزترین تجهیزات وامکانات دفاعی مجهز کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: دشمن در تلاش است با سیاسی کردن عرصه سلامت، این عرصه به مردم سخت‌تر کند از این رو باید حرکتهای جهادی در حمایت از کادر بهداشت و درمان تدوام داشته باشد.

وی افزود: پیشتازی و پرچم‌داری در رعایت بهداشت توسط مردم مذهبی و انقلابی ترویج داده شود کما اینکه این موضوع را در ماه‌های رمضان و محرم توسط هیات‌های حسینی مشاهده کردیم و بیشترین توجه به رعایت اصول بهداشتی از سوی هیات‌ها شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حرکت در مسیر و منطق رهبر حکیم انقلاب گفت: باید الگوی مصرف نادرست و مصرف‌های بی‌رویه و پرهزینه را که در بین برخی خانواده‌های رواج یافته اصلاح شود‌.

دست اندرکاران مسائل اقتصادی مراقب گرانی های افسار گسیخته باشند / چشم طمع دشمن برای انتخابات 1400

امام جمعه تبریز دوری از گرانی های بی منطق را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: دست اندرکاران مسائل اقتصادی مراقب گرانی‌های افسار گسیخته باشند و قرارگاه های نهضت احسان و کمک های مومنانه را برای دست گیری از نیازمندان و کمک به معیشت مردم سازماندهی کنند.

آل‌هاشم با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است گفت: چنانچه در انتخابات مجلس شورای اسلامی با کاهش مشارکت مردم مواجه بودیم، دشمن چشم طمع به این موضوع دارد و برنامه ریزی می‌کند تا مردم در پای صندوق های رای حاضر نشوند که راهکار مقابله با این توطئه دشمن وحدت و اتحاد ملی است.

 

 ضرورت مراقبت دقیق و برنامه ریزی صحیح برای استقرار کامل صلح در منطقه

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای استقرار صلح در منطقه باید با حفظ هوشیاری و آمادگی خود ، ضروری است مراقبت دقیق و برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

 آل هاشم در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادوخاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی گفت : دشمن به دنبال غافلگیری از پیروزی انقلاب ۱۹ ماه با شهادت ها، ترور ها و انفجار ها در صدد از بین برد انقلاب بر آمده بود اما چون موفق نشد جنگ ۸ ساله را تحمیل کرد.

امام جمعه تبریز تصرف خاک ایران، تجریه جمهوری اسلامی ایران و تسلط بر نفت منطقه را از اهداف دشمن در این جنگ برشمرد و اضافه کرد: در سایه فداکاری نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج، دشمن به اهداف خود نرسید و یک وجب از خاک هم به دست آنها نیافتاد.

وی با بیان اینکه پیروز جنگ ما بودیم گفت: عزت نتیجه دفاع غیرتمندانه است و چون در آن زمان در برابر دشمنان ایستادیم و به نتیجه رسیدیم همان گونه که امروز در برابر استکبار ایستاده‌ایم.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: دشمن می‌خواست ایران اسلامی برای قرن‌ها با حقارت زندگی کند و آنچه امروز هست نباشد اما خون جوانان فداکار دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

 آل‌هاشم تاکید کرد: امروز برای استقرار کامل صلح در منطقه باید هوشیار بود و لحظه‌ای از تمرین، آموزش و رزمایش غافل نشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب از جنگ بعنوان گنجینه و گنج یاد می‌کنند، تاکید کرد: حفظ آثار جنگ از وظایف نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است از این رو ایجاد موزه‌های جنگ باید در اولویت باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر قدرشناسی از پیشکسوتان جنگ و دفاع مقدس گفت: نباید این عزیزان و خانواده های آنها را فراموش کرد ، باید دستگاه های متولی به مشکلات آنها رسیدگی کنند و به بازماندگان جنگ و خانواده های شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول