اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک کاروان نظامی دیگر ترکیه وارد سوریه شد

با وجود تأکید روسیه بر لزوم کاهش حضور نظامی آنکارا در خاک سوریه، یک کاروان نظامی ترکیه وارد استان ادلب سوریه شد.

یک کاروان نظامی دیگر ترکیه وارد سوریه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- امروز جمعه از ورود یک کاروان نظامی ترکیه به سوریه خبر داد.

این مرکز گزارش داد، این کاوران شامل تجهیزات لجستیک و خودروهای زرهی بوده که از گذرگاه مرزی «کفر لوسین» واقع در شمال استان ادلب (شمال غرب سوریه) وارد این کشور شده است.

به گزارش دیدبان، این کاروان پس از ورود به خاک سوریه، عازم پستهای دیدبانی این کشور در منطقه موسوم به «کاهش تنش» شد.

بنا بر این گزارش، تعداد خودروهای نظامی که ترکیه از زمان آتش‌بس جدید وارد ادلب کرده به بیش از شش هزار و 330 عدد و هزاران سرباز رسیده است.

روزنامه «العربی الجدید» قطر در همین ارتباط گزارش داد، این اقدام ترکیه بر خلاف مطالبات روسیه مبنی کاهش حضور نظامی ترکیه در سوریه است.

به گزارش این روزنامه، این نخستین کاروان نظامی ترکیه است که از زمان پیشنهاد مسکو به آنکارا در سه‌شنبه گذشته، وارد ادلب شده است.

این روزنامه به نقل از منابع روس گزارش داد، یک هیأت نظامی روس سه‌شنبه در جریان یک نشست که در وزارت خارجه ترکیه برگزار شد، به این کشور پیشنهاد داد تعداد پستهای دیدبانی ترکیه در ادلب کاهش یابد، ولی آنکارا این مسئله را نپذیرفت.

وزارت خارجه روسیه هم تأکید دارد که ترکیه از اجرای تعهدات خود در توافق توقف اقدامات خصمانه در استان ادلب سرباز می‌زند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اما چهارشنبه گذشته گفت که نشستها با روسیه «بی‌فایده» است و فقط باید آتش‌بس را در منطقه ادلب حفظ کرد.

دولت سوریه حضور ترکیه در خاک خود را غیر قانونی دانسته و از آن تحت عنوان «اشغالگری» یاد می‌کند و تأکید دارد که به این حضور، پایان خواهد داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول