اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عذر بدتر از گناه به سبک شهرداری شیراز و لزوم توجه به نکات کلیدی

در پی انتشار یادداشتی در خبرگزاری فارس با عنوان: «ساخت پرهزینه مجسمه زنان آهنگساز در شیراز با کدام توجیه؟ آقای شهردار! رنج زنان جنوب شهر را دیده اید؟»، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در خصوص این یادداشت به نقل از معاون زیباسازی و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، شهرداری شیراز جوابیه‌ای برای این خبرگزاری ارسال کرده است.

عذر بدتر از گناه به سبک شهرداری شیراز و لزوم توجه به نکات کلیدی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در پی انتشار یادداشتی در خبرگزاری فارس با عنوان: «ساخت پرهزینه مجسمه زنان آهنگساز در شیراز با کدام توجیه؟ آقای شهردار! رنج زنان جنوب شهر را دیده اید؟»، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در خصوص این یادداشت به نقل از معاون زیباسازی و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز جوابیه‌ای برای این خبرگزاری به شرح زیر ارسال کرده است:

شهرداری شیراز در راستای توسعه جاذبه‌های گردشگری و احداث فضاهای عمومی، فراخوان طراحی و ساخت مجسمه‌های مفاخر با اولویت هنرمندان ملی و معاصر موسیقی را تهیه و منتشر کرد.

ضمن حرمت گذاشتن به جایگاه بانوان و تقدیر از تلاشهای آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اما طبق تحقیقات و مطالعات پیرامون سرآمدان موسیقی معاصر ایران؛ در این فراخوان نام چهره‌هایی همچون تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان، جلیل شهناز، ابوالحسن صبا، کیهان کلهر، محمدرضا لطفی، شهرام ناظری، پرویز مشکاتیان، پرویز یاحقی و جلال ذوالفنون آمده است و نامی از هنرمندان زن عرصه موسیقی در لیست منتشر شده وجود ندارد.

همچنین اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز بر اهمیت رسانه ها در آگاه سازی افکار عمومی ، لزوم تمسک به اخلاق رسانه‌ای و رعایت اصول روزنامه‌نگاری تاکید دارد و به خبرگزاری فارس مرکز استان فارس یادآوری می کند که دقت و صحت از مهمترین اصول روزنامه نگاری حرفه ای است و ضروری است خبرنگاران و سردبیر این رسانه پیش از انتشار هرگونه خبر، گزارش و یادداشت از درستی آن اطمینان حاصل کنند.

عذر بدتر از گناه به سبک شهرداری شیراز و لزوم توجه به چند نکته؛

بار دیگر توجه مسئولان محترم شهرداری شیراز به ویژه جناب شهردار محترم را به نکات کلیدی یادداشت موضوع جلب می‌کنیم:

«در شرایط اقتصادی و معیشتی امروز کشور که منابع مالی و نقدینگی با محدودیتهای فراوان مواجه است، آیا صحیح است که بودجه شهرداری شیراز به جای تلاش برای محرومیت زدایی و کمک به توزیع عادلانه ثروت و امکانات، برای ساخت مجسمه موسیقی‌دانان و آهنگسازان هزینه شود؟ آیا شهردار محترم با خود تصور کرده اند با هدر دادن بیت المال در چنین طرح هایی، فرهنگ مغفول مانده در سومین حرم اهل بیت(ع) به تعالی می رسد و آسیب های فرهنگی و اجتماعی مرتفع خواهند شد؟»

متاسفانه در جوابیه شهرداری شیراز، کوچکترین اشاره ای به مفاهیم بنیادینی چون عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی، فرهنگ مغفول مانده در سومین حرم اهل بیت(ع) که موضوع اصلی یادداشت بوده نشده و تنها پاسخ روابط عمومی محترم شهرداری شیراز این است که ما بیت المال را برای ساخت مجسمه مردان آهنگساز داریم صرف می کنیم و نه زنان آهنگساز!

شهردار محترم شیراز! مساله اساسی جنسیت مجسمه‌هایی که قرار است توسط شما ساخته شود نیست بلکه مساله این است که چرا در کارنامه فرهنگی شما طی ۴ سال گذشته، مواردی چون توسعه زیربنایی شاخص های فرهنگی، توجه ویژه به مفهوم، الزامات و اقتضائات سومین حرم اهل بیت(ع)، تلاش برای ارتقای همه جانبه و مطلوب سطح فرهنگ شهروندی و ... به چشم نمی خورد و بودجه های کلان شهرداری شیراز در شرایط بغرنج اقتصادی امروز، در نهایت باید صرف ساخت مجسمه شود؟

طبق اعلام شهردار محترم شیراز، در سال ۹۹ مبلغ ۱۹۵ میلیارد تومان برای امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری بودجه در نظر گرفته شده است. به راستی آیا شهرداری شیراز حاضر است جهت تنویر افکار عمومی، اعلام کند این بودجه کلان در چه مسیری هزینه می شود که جملگی فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز از عملکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری ابراز نارضایتی می کنند؟

شهرداری محترم آیا حاضر است اعلام کند برای پروژه مجسمه‌سازی، چند میلیارد تومان از این بودجه فرهنگی را کنار گذاشته است؟

اینها پرسش های اساسی و کلیدی است که همچنان خبرگزاری فارس، منتظر شنیدن پاسخ آنها از سوی شهرداری محترم شیراز می باشد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول