اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

رسانه های آمریکا چقدر در انتخابات اثر گذارند؟

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان و گروه آمریکا شناسی دانشگاه تهران ضمن تحلیل کارکرد منفی رسانه‌های مجازی در انتخابات2020 گفت: 20درصد بزرگسالان عضو توئیتر، فالوور ترامپ هستند.

رسانه های آمریکا چقدر در انتخابات اثر گذارند؟

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، باقر قهرمانی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان و گروه آمریکا شناسی دانشگاه تهران، در برنامه رسانه ای انعکاس رادیو گفت‌وگو، از مخالفت رسانه های رسمی این کشور ظرف 4 سال گذشته با ترامپ سخن گفت و اظهار داشت: ضربه ای که نفوذ هکرها به دموکرات ها زد و اطلاعاتی از آن ها رو شد، به شدت علیه آن ها بود و این مسئله باعث شد علی رغم باخت ترامپ در آرای عمومی، در رای گیری الکترال پیروز میدان باشد.

وی افزود: در آمریکا مرسوم است رسانه های سنتی نسبت به انتخابات اعلام موضع می کنند و امروز نیز همین رویه را پیش گرفته اند؛ به عنوان مثال فاکس نیوز به شدت طرفدار ترامپ است و رسانه های باسابقه نیویورک تایمز و سی ان ان از بایدن حمایت می کنند.

وی از فعالیت چشم گیر لابی های صهیونیستی در رسانه های حزبی سخن گفت و افزود: در برخی جاها لابی ها به هر دو رسانه ی جمهوری خواه و دموکرات پول می دهند اما سیاست این ها نسبت به ایران یکسان است. 

قهرمانی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه هایی نظیر فیس بوک در انتخابات بسیار تاثیر گذار هستند و نگرانی های بسیاری در این راستا وجود دارد. از طرفی 20درصد بزرگسالان عضو توئیتر، فالوور ترامپ هستند و این عدد بسیار بالایی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول