اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح شهر فعال کمک‌رسان به گسترش ورزش همگانی در شهرها است

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان مرکزی گفت: طرح شهر فعال کمک‌رسان به گسترش ورزش همگانی در شهرها است.

طرح شهر فعال کمک‌رسان به گسترش ورزش همگانی در شهرها است

نصرالله نان‌بده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اجرای طرح آوای ورزش در همسایگی و پویش آماده باش در سرار کشور بیان کرد: پویش سراسری آماده باش برای مقابله با ویروس کرونا، کاهش کم‌تحرکی و استرس، طبق فاکتورهای ارائه شده در فضای مجازی شروع به فعالیت کرد.

 وی تصریح کرد: هیات ورزش‌های همگانی استان مرکزی، به موازات سایر استان‌ها در سراسر کشور بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی تولید محتوا کرد، همکاران ما در سطح استان، برای اجرای این پویش تلاش مضاعفی داشتند و خوشبختانه این روند ادامه دارد تا پایان شهریور ماه با انجام فعالیت‌های ورزشی در محیط باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سطح سلامت مردم جامعه ارتقا پیدا کند.

نان‌بده گفت: هدف این برنامه، تمام گروه‌های سنی به خصوص گروه‌های پرخطر هستند تا با ارتقا سطح فاکتورهای آمادگی جسمانی افراد، مقابله با ویروس کرونا بسیار راحت‌تر شود.

نان بده ادامه داد: طرح آوای ورزش در همسایگی، که بیشتر در مجمع‌های مسکونی اجرا می‌شود، تا به حال بسیار موثر واقع شده است، طبق نظرسنجی که از ساکنین  مجتمع‌ها داشتیم، استقبال بسیار خوب و گسترده‌ای از این طرح صورت گرفت و انشاالله این روند، با راه‌اندازی چنین پویش‌هایی در سراسر کشور ادامه داشته باشد تا بتوانیم باتوجه به شرایط کنونی و به وسیله فضای مجازی، پاسخگوی بخشی از نیازهای ورزشی هموطنان عزیزمان باشیم.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان مرکزی در رابطه با طرح شهر فعال اظهارداشت: استان مرکزی یکی ازاولین شهرهایی بود که به این طرح پیوست، همچنین طی نشست تخصصی که با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون و سایر شهرداران کلان‌شهرها به صورت وبینار برگزار شد، اهداف این طرح در قالب شهر فعال، شهروند فعال، مردم فعال و در نهایت ایران فعال مورد بررسی قرار گرفت، برای اجرای هرچه بهتر این طرح ابتدا باید زیرساخت‌هایی مانند مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پارک‌هایی که دارای تجهیزات ورزشی هستند و ... در شهرها فراهم شود.

وی اضافه کرد: طرح شهر فعال می‌تواند به توسعه و گسترش ورزش همگانی کمک شایانی داشته باشد تا همه شهروندان بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند، فعالیت بدنی داشته باشند و فاکتورهای آمادگی جسمانی خود را با فعالیت روزمره در اماکن عمومی ورزشی، ارتقا دهند. اگر تمامی این طرح‌ها به صورت موفق اجرا شود، شاهد توسعه ورزش همگانی و افزایش درصد جمعیت فعال در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول