اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گوشی نداری بیا مدرسه؛ با مدیر متخلف برخورد می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پی انتشار فیلمی که از شبکه افق پخش شد و دانش آموزی در حاشیه شهر مشهد به دلیل نداشتن گوشی از تحصیل محروم مانده بود، گفت: سه روشِ آموزش پیش بینی شده و اولیا دانش آموزان در انتخاب شیوه آموزش مختار هستند؛ قطعا با این مدیران و مدارس متخلف برخورد خواهیم کرد.

گوشی نداری بیا مدرسه؛ با مدیر متخلف برخورد می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مصاحبه با خبرنگار فارس از مشهد در رابطه با روش‌ها و شیوه‌های نظارت بر مدارس و برخورد با مدیران متخلف استان اظهار کرد: در اداره کل، اداره ای تحت عنوان اداره ی ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایت داریم که تیم‌های نظارتی ما هم در اداره کل و هم در ادارات نواحی و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود که تحت عنوان کارشناسِ ارزیابی عملکرد، این نیروها بر اساس تجارب بقیه نیروها، تیم نظارتی را تشکیل می‌دهند.

قاسمعلی خدابنده ادامه داد: این تیم در روزهای ثبت نام، روزهای دوشنبه و چهار شنبه، که مدارس باز بودند به مدارس سرکشی می‌کردند. ما در ایام ثبت نام بالغ بر هزار و 800 بازدید از مدارس داشته‌ایم و در هر بازدیدِ از مدارس، از اولیای دانش آموزان، دانش آموزان و همکاران بصورت محسوس و نامحسوس بررسی و بازرسی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه معمولا هم همه ساله برای تعدادی از مدیران پرونده‌های تخلفات تشکیل می‌شود و به هیئت رسیدگی به تخلفات کارکنانِ اداره کارکنان اموزش و پرورش معرفی می شوند و هر ساله هم رای هایی را برای مدیران متخلف دارند.

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی اذعان کرد: ما ادعا نمی‌کنیم که در صد در صد مدارس ما قانون رعایت می‌شود و یا مدیران ما به همه دستورالعمل‌هایی که بخشنامه گفته عمل می‌کنند و پیش می‌روند.

خدابنده تاکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید بخاطر نداشتن پول و امکانات، از تحصیل محروم بماند، اگر متوجه بشویم مدیری ثبت نام را منوط به پرداخت وجه کرده است و از دانش آموزی به خاطر نداشتن هزینه، ثبت نام به عمل نیامده، حتما برخورد خواهیم کرد و آن دانش آموز را به مدرسه و تحصیل برخواهیم گرداند و وجهی هم دریافت نخواهیم کرد.

وی ضمن اظهار تاسف از انتشار فیلمی که از شبکه افق پخش شد و دانش آموزی به دلیل نداشتن گوشی از تحصیل محروم مانده بود، گفت: آموزش به یکی از سه روش حضوری،  استفاده از سامانه مجازی شاد و تلویزیون صورت می گیرد. انتخاب هر یک از این سه روشِ آموزش به عهده اولیای دانش آموزان است و مدرسه حق اجبار ندارد. و قطعا با این مدیران و مدارس متخلف برخورد خواهیم کرد و این دانش آموزانی را که به این شیوه از تحصیل محروم شدند به مدرسه و کلاس درس برخواهیم گرداند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی این نوع برخورد در مدارس را بی سلیقگی و کج سلیقگی توصیف کرد و ادامه داد: با وجود ده هزار مدرسه که در سراسر استان داریم ممکن است 20 مورد اینطوری پیدا شود و موارد نادر این چنینی معرفی بشود قطعا برخورد خواهد شد.

به گفته خدابنده مجازات مدیران متخلف به میزان تخلف و میزان شکایاتی که از شخص و از مدرسه شده است،بستگی دارد و از توبیخ کتبی با درج در پرونده تا عزل مدیریت بازنشستگی اجباری است.

وی گفت: اخذ هزینه برای ثبت نام، هرساله بیشترین شکایت  را در بدنبال داشته است، ما هم بررسی‌هایی و پیگیری‌هایی داریم و برخوردهایی هم انجام می شود.از جهت دیگر مدیران مدارس، به دلیل ارتقای کیفیت کار و پایین بودن سرانه‌ها به سمت دریافت وجه از خانواده‌ها می‌روند که بارها تذکر داده‌ایم باید به صورت اختیاری باشد و هیچ اجباری در کار نباشد.

انتهای پیام/ 70068/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول