اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

معافیت مالیاتی20 ساله شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد کشور/ باید در عرصه‌های مختلف علمی به خودکفایی برسیم

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت علمی نقش مهمی دارند، گفت: مجلس در مقررات مالیاتی برای دانش‌بنیان ها تسهیلاتی در نظر گرفته است به طوری که آنها از معافیت مالیاتی 20 ساله در مناطق آزاد کشور برخوردارند.

معافیت  مالیاتی20 ساله شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد کشور/ باید در عرصه‌های مختلف علمی به خودکفایی برسیم

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه مجلس تمام تلاش خود را برای حمایت از جریان نخبگی و خلاقانه کشور می کند، گفت:‌ در حوزه وضع اقتصادی و بهبود معیشت به طور کلی مجلس شورای اسلامی از اراده قوی برخوردار است. در این میان موضوع جهش تولید یک مقوله اساسی است که در زیر شاخه‌های آن شرکت‌های دانش بنیان و رویدادهای استارت آپی در اولویت حمایت مجلس قرار دارد.

*  تسهیلات و تخفیفات برای شرکت های دانش بنیان

وی افزود: از آنجایی که شرکت‌های فناور و استارت آپ‌ها نقش محوری در پیشرفت علمی کشور دارد مجلس در چند سال گذشته سعی کرده کمک‌های خوبی را به صندوق نوآوری و شکوفایی داشته باشد به طوری که در مقررات مالیاتی برای این شرکت‌ها تسهیلات وتخفیفاتی قائل شده است.

* معافیت ۲۰ ساله شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد کشور

زاهدی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که مجلس برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها در نظر گرفته معافیت مالیاتی ۲۰ ساله آنها در مناطق آزاد کشور است.

*  ایران باید به خودکفایی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری برسد

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را می‌کند تا از جریان نخبگی و خلاقانه کشور در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها حمایت کند. چرا که ایران باید به خودکفایی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری برسد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول