اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در کشت فراسرزمینی ایالت ماتو گروسو برزیل

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا در دیدار با رئیس ایالت ماتو گروسو برزیل از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در کشت فراسرزمینی این ایالت خبر داد.

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در کشت فراسرزمینی ایالت ماتو گروسو برزیل

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا در بازدید از ایالت ماتو گروسو با «مائورو مندس» رئیس این ایالت دیدار کرد و در خصوص راه‌های گسترش روابط تجاری به ویژه در زمینه کشاورزی و کشت فراسرزمینی به گفت‌وگو پرداخت. 

سفیر کشورمان در این دیدار بر آمادگی ایران برای حفظ، گسترش و متنوع‌ سازی روابط اقتصادی با ایالت ماتو گروسو به ویژه در زمینه تجارت محصولات کشاورزی و زمینه‌های وابسته با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصادی این ایالت تأکید کرد.

قریبی همچنین به آمادگی شرکت‌های ایرانی برای  فعالیت در زمینه کشت فراسرزمینی در این ایالت اشاره کرد.
رئیس ایالت ماتو گروسو برزیل هم در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه کشورمان در تجارت با این ایالت و آمادگی برای ارائه تسهیلات به تجار و فعالان ایرانی برای استفاده از ظرفیت‌های این ایالت، خواستار همکاری نزدیک‌تر دو طرف برای رسیدن به سطح بالاتری از همکاری‌های دوجانبه شد. 
دیدار با فعالان اقتصادی ایالت ماتو گروسو و بازدید از چند مجموعه فعال در زمینه‌های مختلف کشاورزی از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. 

ایالت ماتو گروسو با ۹۰۰ هزار کیلومترمربع مساحت سومین ایالت بزرگ برزیل به شمار می‌رود و از مهمترین  قطب‌های تولید محصولات کشاورزی برزیل است. این ایالت بزرگترین تولید کننده سویا، ذرت، پنبه، گوشت گوساله و دانه آفتابگردان برزیل است. تولید سویای این ایالت به ۳۵ میلیون تن می‌رسد که به ترتیب سهم ۲۷ و ۱۰ درصدی از کل تولید این محصول در برزیل و دنیا را در اختیار دارد.

ماتو گروسو اولین شریک تجاری ایران در برزیل است و ایران دومین شریک تجاری این ایالت (بعد از چین) می‌باشد.

«حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا مرداد ماه سال جاری نیز با «راتینیو جونیور» رئیس ایالت پارانا برزیل دیدار و گفت‌وگو وکرد.در این ملاقات راه‌های گسترش روابط تجاری به ویژه در زمینه کشاورزی، پتروشیمی و فعالیت مشترک در بخش‌های فناوری در زمینه‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول