اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ریشه آشفتگی و نابسامانی بازار خودرو کجاست؟+ویدئو

بخاطر کاهش تولیدات خودروسازان و انباشت تقاضا در بازار و همچنین غیرواقعی بودن قیمت خودرو، معادله عرضه و تقاضای این محصول از تعادل خارج شده و این کالای مصرفی به کالایی سرمایه ای بدل گردیده است و دلالان هر روز دست متقاضیان واقعی را از خرید خودرو کوتاه‌تر می‌کنند.

ریشه آشفتگی و نابسامانی بازار خودرو کجاست؟+ویدئو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حال حاضر حجم تولید خودروسازان داخلی به نصف سال 96 رسیده و از تقاضا در بازار انباشت شده است و از طرف دیگر، قیمت خودرو به صورت واقعی تعیین نمی شود.

با توجه به دلایل فوق، معادله عرضه و تقاضای این محصول از تعادل خارج شده و این کالای مصرفی به کالایی سرمایه ای بدل گردیده است که سود اصلی فروش آن به جیب دلالان و واسطه‌گران واریز می‌شود.

به طور مثال، در پیش فروش 25 هزار دستگاه خودرو در خردادماه امسال توسط دو خودرو ساز بزرگ کشور، حدود 7 میلیون نفر ثبت نام کردند! از این اعداد می توان نتیجه گرفت که اکثر تقاضای حال حاضر خودروی صفر در کشور سوداگرانه بوده و احتمال رسیدن خودروی صفر از کارخانه به مصرف کننده­ اصلی بسیار ناچیز است.

کارشناسان اعتقاد دارند یکی از راهکارهای اصلی بهبود وضعیت بازار خودرو، عرضه خودرو در بورس کالاست. با این روش، سوداگران از چرخه معاملات خودرو حذف شده و مابه‌التفاوت قیمت در بازار آزاد را در خدمت افزایش تولید خودرو و کاهش قیمت آن قرار می دهد.

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول