اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روسیه از 21 سپتامبر ارتباط هوایی با قزاقستان را از سر می گیرد

ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در روسیه از برقراری مجدد ارتباط هوایی بین این کشور و قزاقستان از 21 سپتامبر سال جاری خبر داد.

روسیه از 21 سپتامبر ارتباط هوایی با قزاقستان را از سر می گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس همه گیر کرونا روسیه از برقراری مجدد ارتباط هوایی با قزاقستان از روز دوشنبه هفته آتی خبر داد.

بنابر این گزارش، در پایان نشست ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس همه گیر کرونا از سر گیری ارتباط هوایی بین فدراسیون روسیه و قزاقستان (شهر نورسلطان)، «قرقیزستان (شهر بیشکک) و بلاروس (شهر مینسک) تصمیم گیری شده است. 

باید گفت که مطابق با فرمان پزشک ارشد دولتی قزاقستان از 16 سپتامبر، این کشور با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قوانین جدیدی برای کسانی که از روسیه به «نورسلطان» وارد می‌شوند، وضع کرده است.

بر اساس این قوانین، مسافرانی که از روسیه به قزاقستان از طریق راه هوایی وارد می‌شوند، علاوه بر حرارت بدن و پر کردن فرم باید مجوز عدم ابتلا به ویروس همه گیر کرونا  به همراه داشته باشند که تاریخ مجوز نباید بیشتر از 5 روز از آن گذشته باشد. 

در صورت عدم ارائه مجوز مرتبط، تشخیص مسافران خارجی حین ورود و شهروندان قزاقستان در محل اقامت ظرف 48 ساعت بعد از ورود انجام می‌شود. در غیر این صورت، مسافران به مدت 14 روز به قرنطینه خانگی اعزام می‌شوند.

طبق گزارش کمیته هواپیمایی کشوری قزاقستان  پرواز بین دو کشور به صورت متقابل هفته‌ای یک بار انجام می‌گیرند.

پرواز و فروش بلیط مطابق با برنامه منتشر شده در وب سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی دو کشور هم‌زمان با رفع محدودیت‌ها و بهبود وضعیت اپیدمیولوژیک در شرایط استانداردهای امنیتی از سوی قزاقستان و روسیه افزایش یافته است.

سفارت قزاقستان در روسیه در اواسط ماه آگوست در مورد آغاز فروش بلیط در مسیر روسیه توسط شرکت‌های هواپیمایی خبر داده بود. از سوی دیگر هم‌زمان شهردار ادامه محدودیت‌ها برای ورود به «مسکو» را اعلام کرد و افزود که خرید بلیط هواپیما پرواز در مسیر انتخاب شده را تضمین نمی‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول