اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حوزه فضای مجازی در کشور بی‌صاحب است/ باید خلأ قانونی فضای مجازی را رفع کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حوزه فضای مجازی در کشور بی‌صاحب است، گفت: در حال حاضر در کشور خلأ قانونی در حوزه فضای مجازی وجود دارد که باید برای کنترل و مدیریت آن قانون تصویب شود.

حوزه فضای مجازی در کشور بی‌صاحب است/ باید خلأ قانونی فضای مجازی را رفع کنیم

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه رسیدگی به حوزه فضای مجازی باید در قالب یک کارگروه پیگیری شود، گفت: فضای مجازی در کشور ما دارای ابعاد مختلفی است، چرا که در حال حاضر این حوزه بی‌صاحب بوده و متولی خاصی برای پاسخگویی به مشکلات و معضلات آن وجود ندارد. 

* خلأ قانونی در حوزه فضای مجازی

وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز کشور در حوزه فضای مجازی با آن مواجه است، خلأ قانونی است زیرا در حال حاضر به راحتی در این فضای مجازی تهمت‌های زشت و ناروا زده می‌شود، از طرفی هم فضاسازی مثبت و منفی به نفع برخی از اشخاص حقیقی انجام می‌شود، به طوری که مسائل کوچک را بزرگ کرده و مسائل بزرگ را کوچک جلوه می‌دهند.

*  تشکیل یک کارگروه متشکل از کمیسیون‌های فرهنگی، حقوقی، آموزش و تحقیقات و صنایع

زاهدی تصریح کرد: باید از طریق تصویب قانون مشکلات و معضلات مربوط به حوزه مجازی را برطرف کنیم زیرا بیشتر از هر زمان دیگری خلأ قانونی داریم. من معتقدم باید با تشکیل یک کارگروه متشکل از کمیسیون‌های فرهنگی، حقوقی، آموزش و تحقیقات و صنایع، ابعاد مختلف فضای مجازی مورد بحث قرار گیرد تا بتوان قانون جامعی در این زمینه ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول