اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بدهی 130 میلیارد تومانی کارفرمایان نکایی به تأمین اجتماعی

سرپرست تأمین اجتماعی نکا از بدهی 130 میلیارد تومانی کارفرمایان نکایی به تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این بدهی‌ها در طول سال‌های مختلف ایجاد شده است.

بدهی 130 میلیارد تومانی کارفرمایان نکایی به تأمین اجتماعی

علی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی ایران، یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی عمومی غیردولتی است و این سازمان، وظیفهٔ پوشش اجباری بیمه کارگران، حقوق‌بگیران و پوشش اختیاری صاحبان حرف و مشاغل آزاد را برعهده دارد.

وی افزود: این سازمان قدیمی‌ترین و بزرگترین سازمان تأمین اجتماعی و درمانی غیردولتی در کشور است که متعلق به بیمه‌شدگان می‌باشد.

سرپرست تأمین اجتماعی نکا با اعلام اینکه این شعبه به بیش از۹۰هزار نفر بیمه‌شده و مستمری‌بگیر و خانواده آنان در شهرستان نکا خدمات ارائه می‌کند ؛ یادآور شد: این میزان از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و خانواده‌ها 81 درصد جمعیت نکا را تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد از افراد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر در نکا شامل  75هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و ۱۵ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی هستند که از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

صفایی با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال 99تأمین اجتماعی شعبه نکا ماهانه بیش از 15میلیارد تومان به مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان مستمری پرداخت کرده است؛ افزود: پس از قانون متناسب سازی فقط در تیرماه 99 میزان پرداخت مستمری در شعبه نکا بالغ بر21میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به  پرداخت‌های دیگر در تأمین اجتماعی نکا اشاره کرد و یادآور شد: تعهدات کوتاه مدت در ۴ ماهه اول سال۹۹ از قبیل بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری و..، 2میلیارد و پانصد میلیون تومان بوده است، که این موارصرف هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن هزینه‌های درمانی سازمان بوده است.

 سرپرست تأمین اجتماعی نکا اظهار کرد: شهرستان نکا دارای ۷ هزار کارگاه فعال در زمینه پرداخت حق بیمه است.

صفایی بدهی کارفرمایان مدیون به تامین اجتماعی نکا را بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان  اعلام کرد و گفت: بیشترین درآمد تأمین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه است و به همین دلیل هم سازمان تامین اجتماعی در حال مدیریت برای بالانس مصارف و هزینه است.

انتهای پیام/86002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول